احداث تونل چهارطاق شرایط تردد ۱۰ هزار روستانشین را تسهیل می‌کند
احداث تونل چهارطاق شرایط تردد ۱۰ هزار روستانشین را تسهیل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در شهرستان لردگان به‌دلیل کمبود شغل، اکثر مردم به قاچاق هیزم روی آوردند، در حالی که این روند جنگل‌ها را به سمت نابودی می‌کشاند، از طرفی آفت‌ها نیز باعث از بین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در شهرستان لردگان به‌دلیل کمبود شغل، اکثر مردم به قاچاق هیزم روی آوردند، در حالی که این روند جنگل‌ها را به سمت نابودی می‌کشاند، از طرفی آفت‌ها نیز باعث از بین رفتن درختان بلوط می‌شود.

وی افزود: هر ساله بودجه‌ای برای مبارزه با آفت‌ها در نظر گرفته می‌شود اما هیچ‌گونه نظارتی بر روی طرح‌ها نیست و شاهد از بین رفتن درختان هستیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: چشمه برم، آبشار آتشگاه و خرسان از شهرستان لردگان عبور می‌کنند اما ضعیف‌ترین بخش کشاورزی را لردگان دارد که هیچ برنامه‌ای برای این بخش نیست، در سفر اخیر رئیس جمهور بودجه‌هایی برای کشاورزی و توسعه گلخانه‌ها گذاشته شد که باید به جد پیگیر جذب آن‌ها بود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بعضی از مدارس لردگان، خاطرنشان کرد: مدارسی در لردگان وجود دارد که در خانه‌های اجاره‌ای مستقر هستند که مکان مناسبی برای تحصیل نیست و به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزان در این شهرستان نیاز به ساختن مدارس جدید است، باید به این مسائل رسیدگی کرد، مسئولان به فکر مردم باشند و مشکلات مردم را برطرف کنند.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: افزایش اعتبارات لازم برای کارهای عمرانی همچون سرجوهای کشاورزی، کانال‌های کشاورزی، ایجاد و مناسب‌سازی جاده‌های دسترسی به مراتع کشاورزی در شهرستان لردگان از ضروریات است.

وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت ویژه از کشاورزان بخش رودشت تصریح کرد: اختصاص یک نمایندگی جهاد کشاورزی به شهر سردشت و بخش رودشت درخواست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که در شهرهای تازه تأسیس از جمله سردشت و منج در شهرستان لردگان یک شعبه بانک تأسیس شود تا مردم جهت انجام امور بانکی مجبور نباشند، چندین کیلومتر مسافت را طی کنند تا امور بانکی را انجام دهند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در شرایطی جمعیت شهر لردگان دو برابر شد که بودجه این شهر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، البته این بودجه تا ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت، اما باز هم هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود نداشت؛ با الحاق این روستاها نیز نمی‌توانیم درآمدی کسب کنیم، چراکه ساخت‌وسازها تمام شده بود.

وی گفت: ضروری است بعضی مشکلات شهرستان‌ها که از اهمیت بالایی برخوردار است، رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد و مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

حسین‌پورآقایی ادامه داد: بهره‌برداری از تونل چهارطاق از اهمیت بالایی برخوردار است و با احداث این تونل زمینه تسهیل در عبور و مرور ۱۰ هزار نفر از ساکنان روستاهای بخش منج به شهر لردگان فراهم می‌شود.