فرایند تفکیک از مبدا پسماند نیاز به اصلاح و بازنگری اساسی دارد
فرایند تفکیک از مبدا پسماند نیاز به اصلاح و بازنگری اساسی دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار شامگاه _دوشنبه یازدهم دی_ در بیست‌ونهمین جلسه فوق‌العاده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، معاونان شهردار، مدیران کل نظارتی و حقوقی و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار شامگاه _دوشنبه یازدهم دی_ در بیست‌ونهمین جلسه فوق‌العاده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، معاونان شهردار، مدیران کل نظارتی و حقوقی و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم کرج مدیریت حوزه پسماند است.

وی با اشاره به موضوع بررسی قرارداد تفکیک از مبدا، افزود: در ابتدای فعالیت شورای ششم با یک قرارداد منعقد شده مواجه بودیم و از همان زمان معتقد بودیم یکی از ایرادات و اشکالات بزرگ شهر در حوزه پسماند فرایند محاسبات فنی یا مالی این قرارداد است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در آن زمان بارها در تذکرات عرض کرده‌ام که میزان عایدی شهرداری از پیمانکاران تفکیک به اندازه هزینه‌های حاصل از نابسامانی در سیما و منظر شهر، پاکیزگی معابر، معضل کودک کار است، فارغ از آنکه ارزش زباله‌های بازیافتی چندین برابر این ارقام مورد توافق در قرارداد محسوب می‌شود.

چپردار اضافه کرد: البته تاریخ و ارقام ریالی انعقاد قرارداد مربوط به این دوره از شورای اسلامی نیست، اما برای مدیریت شهری تعهدات قرارداد ملاک ممیزی پیمانکاران خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تذکر عضو شورا یا قصور تعهدات پیمانکاران برابر قرارداد واجد نقض یا نقص باشد و مورد تأیید ادارات کل نظارتی در شهرداری واقع نشود، مدیرکل حقوقی با فوریت برای بررسی، فسخ یا اصلاح اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: طی چند ماه گذشته با حضور ناظران در هیئت مدیره سازمان پسماند صورت‌جلسه‌ای داشتیم تا در مهلت نهایی سه ماهه و اصلاح پیمانکاری تفکیک با رعایت قواعد کارشناسی و تأیید گزارش آن در کمیسیون تعدیلی انجام شود، چنانچه موارد مطرح شده رعایت شود، تعدیل قرارداد تفکیک می‌تواند مورد تأیید قرار گیرد.

چپردار گفت: مقرر شد با توجه به پایان مهلت سه ماهه از انعقاد صورتجلسه گزارش اقدامات به شورا ارسال شود و در صورت انجام تعهدات و تأیید ادارات کل حراست، بازرسی و حقوقی ادامه همکاری پیمانکاران بلامانع است.