فراخوان هنری ایام الله دهه فجر
فراخوان هنری ایام الله دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج هم‌سو با آرمان‌های نظام و انقلاب و به منظور مداخله و تسری هنر در عرصه‌های شهری و به تصویر کشیدن رویدادهای بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، با نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج هم‌سو با آرمان‌های نظام و انقلاب و به منظور مداخله و تسری هنر در عرصه‌های شهری و به تصویر کشیدن رویدادهای بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، با نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهل و پنچمین سالگرد پیروزی انقلاب، فراخوان رویداد هنری با دو محور نقاشی دیواری و آثار حجمی برگزار می‌کند. لذا از کلیه هنرمندان و صاحبان‌ایده دعوت می‌شود در این فراخوان شرکت کنند.

نکات:

هنرمندان بایستی به همراه طرح پیشنهادی، نحوه اجرا، مواد و مصالح پیشنهادی برای ساخت المان را در فرم مشخصات طرح تکمیل و ارسال کنند.

داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه هنرمند و طراحی، رزومه هنرمند و اجرای حرفه‌ای توسط اعضای تخصصی کمیته داوری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج صورت می‌پذیرد.

اگر اثر ارسالی مصداق (کپی) باشد، علاوه بر حذف اثر کپی شده آثار دیگر نیز از داوری حذف خواهد شد و شرکت‌کننده مشمول محرومیت‌های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان‌های این سازمان خواهد بود.

طرح بایستی مرتبط با موضوع بوده و از لحاظ مفهوم ارتباط معانی با موضوع و وقایع انقلاب داشته باشد.

رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای الزامی است.

با توجه به مالکیت مادی و معنوی اثر برگزیده برای سازمان، عرضه اثر به شخص حقیقی و حقوقی دیگر و ارسال اثر به سایر رویدادهای هنری کشور مجاز نیست.

نحوه شرکت در فراخوان و ارائه طرح

هنرمندان می‌توانند طرح‌های آثار حجمی را به صورت سه بعدی در قالب فایل بر روی لوح فشرده به دبیرخانه فراخوان ارسال کنند.

در خصوص نقاشی دیواری هنرمند بایستی طرح‌های پیشنهادی خود را به صورت جداگانه در کادرهای مربع یا مستطیل ارسال کنند و تکنیک اجرای آثار، رنگ اکریلیک است.

درج لوگوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج

تکمیل و ارسال فرم مشخصات هنرمند الزامی است.

تکمیل و ارسال فرم مشخصات طرح برای هر اثر به صورت جداگانه الزامی است.

کلیه آثار در مرحله اول به صورت‌ایدهای اولیه و درقالب فرم مندرج در سایت به انضمام فرم تکمیل‌شده رزومه و سوابق هنرمندان پس از بررسی در کمیته داوری، درصورت پذیرفتهشدن به مرحله آمادهسازی اجرایی آثار راه می‌یابند، که شامل مراحل زیر خواهد بود:
بررسی دقیق رزومه و سوابق هنرمندان به‌خصوص در زمینه آثار اجراشده هنر شهری / ویرایش‌ایده‌ها / تنظیم و هماهنگسازی تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی در شهر / توسعه و مناسبسازی طرح‌ها / تثبیت و جانمایی موقعیت‌های اجرایی آثار / بررسی و تعیین قیمت نهایی اثر

هنرمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ داخلی ۲۴۵ اداره هنرهای شهری تماس بگیرند.

نحوه داوری آثار

۱. دبیرخانه فراخوان طراحی‌های پیشنهادی را به صورت‌ایدهای اولیه به انضمام فرم‌های تکمیل‌شده مشخصات هنرمند و مشخصات طرح دریافت می‌کند. ‌ایده‌های دریافتی در کمیته داوری(متشکل از اساتید هنری)، بررسی خواهند شد.

۲. طرح‌های راه یافته به مرحله دوم پس از بررسی دقیق رزومه و سوابق هنرمندان به‌خصوص در زمینه آثار اجراشده هنر شهری، براساس محورهای زیر طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد و طرح‌های برگزیده را اعلام می‌کنند.

۲-۱- ساختار زیباشناختی: در این بخش ساختار اثر به لحاظ روابط کیفی (ترکیب‌بندی و روابط بصری طرح) مورد بررسی قرار خواهد گرفت که محوری‌ترین اصل محسوب می‌شود.

۲-۲- تکنیک اجرایی: در این بخش، علاوه بر سادگی در ساخت و توجیه اقتصادی، ماندگاری لازم، بررسی می‌شوند.

۲-۳- محتوای اثر: در این بخش طرح ارائه شده به لحاظ موضوعی براساس ضرورت زمان و شاخصه‌های هویتی مکان و هماهنگی‌های فرهنگی (ملی، اعتقادی، اجتماعی)، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهلت ارسال آثار:

یکم دی ماه ۱۴۰۲

راه‌های ارتباطی:

وبسایت فراخوان: www.park. karaj.ir

پست الکترونیکی: manzar. fazayesabz@karaj.ir

شماره تماس: ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ – داخلی ۲۴۵

آدرس: کرج، عظیمیه، ضلع شمال شرقی میدان استقلال، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج

کد پستی: ۱۳۵۸۸-۳۱۵۸۸

فراخوان هنری ایام الله دهه فجر

جهت دریافت فرم مشخصات طرح اینجا کلیک کنید

جهت دریافت فرم مشخصات هنرمند اینجا کلیک کنید
 

منتشر شده در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲