طرح «من شهردارم»از نظر علمی بسیار مترقی است
طرح «من شهردارم»از نظر علمی بسیار مترقی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: در راستای اجرای طرح من شهردارم باید از تمام ظرفیت موجود برای ترغیب شهروندان به مشارکت استفاده کنیم. ۴ سال پیش طرحی نظیر من شهردارم در غالب توسعه محله ای معرفی و اجرا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار منطقه گفت: در راستای اجرای طرح من شهردارم باید از تمام ظرفیت موجود برای ترغیب شهروندان به مشارکت استفاده کنیم. ۴ سال پیش طرحی نظیر من شهردارم در غالب توسعه محله ای معرفی و اجرا شد اما مشکل آن این بود که مردم نقشی در انتخاب آنها نداشتند و بعد از آن پروژه های محله ای در شهر اجرا و پس از آن پروژه من شهردارم ۱ در سال گذشته انجام شد.

وی یادآور شد: باید از تجربیات سال گذشته در طرح “من شهردارم ۱” استفاده کنیم تا بتوانیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم. طرح من شهردارم از نظر علمی بسیار مترقی است از همین رو همکارانم باید در حوزه ستاد تک تک پروژه ها را در سامانه GIS نشانه گذاری کنند و پس از آن حوزه نفوذ جمعیتی هر پروژه را در محل استخراج کنیم زیرا باید بیشترین مشارکت را در خصوص هر پروژه در همان جغرافیا داشته باشیم زیرا قرار نیست در حوزه بلافصل بیشتر از حوزه فصل مشارکت داشته باشیم.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: مهمترین اصل در این طرح نظام بودجه ریزی مشارکتی است. در تمام دنیا وقتی می خواهند پروژه هایی را آغاز کنند از شهروندان نظرخواهی می شود زیرا از این طرح ها و پروژهها در کل شهر استفاده می شود.

وی تصریح کرد: شهرداری نهادی درآمد هزینه بوده و کمترین اتکا را به بودجه عمومی دارد و این درآمد هم از طریق عوارض نوسازی و شهرسازی و مالیات برارزش افزوده تامین می شود، پس مردمی که در شهر زندگی می کنند حق دارند که به واسطه آن بتوانند در سرنوشت کالبدی و فرهنگی خود تاثیر داشته باشند.

آبادیان خاطرنشان کرد: در طرح من شهردارم ما باید در خصوص هر یک از پروژه های پیشنهادی تولید محتوا کنیم یعنی یک طرح مفهومی قابل قبول برای پروژه ها تولید کرده، می توانیم با برپایی یک جشن در شهر در خلال آن نظرسنجی خود در خصوص پروژه ها را از شهروندان انجام دهیم. این مبالغی که برای پروژه ها اختصاص داده می شود معادل منابع چند وزارتخانه است بنابراین مردم باید در مورد آنها تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای هر پروژه باید سناریو و طرح مفهومی برای شهروندان تولید شود، گفت: برای ۱۲۰ پروژه من شهردارم در این منطقه باید محتوا تولید شود و این محتواها در اختیار تسهیلگران قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم مشارکت شهروندان را به بالاترین حد خود برسانیم. برخی از پروژه ها تنها نقش محله ای ندارند و نقش منطقه ای خواهند داشت. جغرافیای منطقه مشخص است پس شان و جایگاه خیابان و معبر را باید به ذی نفعان معرفی کنیم و در صورتی که پروژه ای تاثیر بالایی در سطح منطقه و محله دارد با تولید محتوا و معرفی آن به شهروندان بتوانیم رای و نظر شهروندان را همسو با مدیریت شهری کنیم.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: برای اماکن خاص مثل دانشگاه ها باید از تسهیلگرانی که دانش فنی و علمی بالاتری دارند استفاده کنیم تا آنها بتوانند با دلایل علمی جوابگوی سئوالات شهروندان اون بخش باشند. از سوی دیگر برای همراه کردن شهروندان در پروژه های من شهردارم باید از ظرفیت های منطقه مثل ورزشگاه ها، مساجد و … استفاده کنیم.

وی در پایان از مدیران خود خواست پروژه هایی در طرح من شهردارم گنجانده شود که طرح نگهداشت شهر، طرح تحولی بیستگانه و پروژه های نیمه تمام را پوشش دهد.

انتهای پیام/