ضرورت ورود کارخانه‌های داخلی به چرخه تولید وسایل نقلیه برقی
ضرورت ورود کارخانه‌های داخلی به چرخه تولید وسایل نقلیه برقی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریتی در رابطه با آیین سالروز حضرت فاطمه(س) بررسی خواهد شد، اظهار کرد: پس از این یک فوریت در رابطه با ایمنی معابر، لایحه مورد نظر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریتی در رابطه با آیین سالروز حضرت فاطمه(س) بررسی خواهد شد، اظهار کرد: پس از این یک فوریت در رابطه با ایمنی معابر، لایحه مورد نظر در صحن بررسی می‌شود و طرح جامع منطقه ۲۲ نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت و مشکل تعاونی‌ها در خلال این طرح بررسی می‌شود.

وی افزود: حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری و اساسنامه سازمان مشارکت‌های مردمی نیز در این جلسه بررسی و تصویب خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی در تهران به دلیل تردد خودروها و موتورسیکلت‌هاست، یادآور شد: موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد در آلودگی موثر هستند و مابقی به خودروها باز می‌گردد. در تهران سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها استفاده نمی‌شود و گفته اند موارد موجود پلمب شده است. در البرز نیز اعلام شده که از سال قبل تاکنون مصرف مازوت صورت نگرفته است. آلودگی دیگر نیروگاه‌ها همچون شازند هم به تهران نمی‌رسد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد توسط شهرداری و وزارت صمت برای واردات ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، یادآور شد: زیرساخت‌ها توسط وزارت صمت در حال ایجاد است تا مورد بهره‌برداری عمومی قرار بگیرد. باید به وزارت صمت یادآور شویم که کارخانجات داخلی وارد تولید برقی شوند. وقتی تولید عمده صورت بگیرد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد. ضمن اینکه باید باتری‌ها با قیمت به صرفه تولید شود.

چمران با بیان اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی اقدامی بسیار مطلوب است اما هنوز طرح جامع پسماند به طور کامل در شهر اجرا نشده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد مناظر نازیبا در شهر در حوزه پسماند نباشیم.

وی ادامه داد: طرح‌هایی همچون نوماند از سال ۱۳۸۲ دنبال شده و امیدواریم روند اجرای آن تداوم یابد و به نتیجه برسد.

به گزارش شهر چمران در صحن شورا ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه کسی که برای اینکه از روی پرچم آمریکا و اسرائیل عبور نکند بندبازی می کند، گفته که اسرائیل و آمریکا مقصر این حادثه نیستند، اظهار کرد: جالب است که این افراد از دانشگاه تهران حقوق می گیرند. امیدواریم دستگاه قضایی این افراد را بیدار کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به خانواده شهیده فائزه رحیمی دانشجوی شهید در حادثه تروریستی کرمان تسلیت گفت.

انتهای پیام/