شکارچیان تفنگ های برنو بر زمین گذاشتند
 شکارچیان تفنگ های برنو بر زمین گذاشتند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از نوعی حفاظت مشارکتی به سبکی متفاوت در این شهرستان خبر داد که با همراهی گروه برنو به دستان تنگ ترمان قلعه علی حیدری اجرایی می شود، در این سبک از حفاظت مشارکتی شکارچیان تفنگ های برنو بر زمین می گذارند و در حفظ محیط زیست مشارکت می کنند.

به گزارش آرمانشهر فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از نوعی حفاظت مشارکتی به سبکی متفاوت در این شهرستان خبر داد که با همراهی گروه برنو به دستان تنگ ترمان قلعه علی حیدری اجرایی می شود، در این سبک از حفاظت مشارکتی شکارچیان تفنگ های برنو بر زمین می گذارند و در حفظ محیط زیست مشارکت می کنند.

حمزه برومند فر با تشریح این سبک از مشارکت حفاظتی در شهرستان لامرد افزود: این اقدام با همراهی هیات تیراندازی شهرستان لامرد صورت پذیرفت و علاوه بر سوق دادن شکارچیان به سمت حفاظت و کنار گذاشتن اسلحه، آنها در ساخت آبشخور، شرکت در سرشماری سالانه حیات وحش شهرستان و دیگر فعالیت های انس با طبیعت نیز مشارکت می کنند.

برومند فر با اشاره به اینکه در این گروه بالغ بر ۳۰۰عضو فعال و طبیعت دوست مشارکت دارند افزود: آنها بجای شکار هیجان خود را در مسابقات تخلیه می کنند و همراه و همدوش با محیط بانان در فعالیت های حفاظت مشارکتی محیط زیست همراه خواهند شد.

وی، با اشاره به جایگاه متعالی هنر در حفاظت از محیط زیست گفت: پویش‌ های مشابه مانند عکاسی به جای شکار به حفظ محیط زیست این شهرستان کمک کرده است. هنر جایگاهی متعالی در حفاظت محیط زیست دارد و با بهره گیری از ابزارهای هنر می توان بسیاری از شاخص های حفاظت از محیط زیست را ارتقا داد.

  • نویسنده : مریم شمالیان