به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، سیدمحمدمهدی میرزاییقمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره سهم منابع متحرک به تفکیک در آلودگی هوای تهران اظهار داشت: این موضوع و نقش منابع متحرک در آلودگی هوای تهران را در مطالعات سیاهه انتشار به صورت جزئی استخراج کردیم. به طور کلی سهم منابع متحرک در انتشار آلایندههای […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
سیدمحمدمهدی میرزاییقمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره سهم منابع متحرک به تفکیک در آلودگی هوای تهران اظهار داشت: این موضوع و نقش منابع متحرک در آلودگی هوای تهران را در مطالعات سیاهه انتشار به صورت جزئی استخراج کردیم. به طور کلی سهم منابع متحرک در انتشار آلایندههای گازی ۸۲ و نه دهم درصد است.
وی با اشاره به ریز جزئیات این آمار گفت: از این میزان سی و هفت و هشت دهم (۸/۳۷) درصد در آلایندههای گازی مربوط به خودروهای سواری، نه و چهار دهم (۴/۹) درصد مربوط به تاکسیها، بیست و یک و سه دهم (۳/۲۱) درصد مربوط به موتور سیکلت، نه و نیم (۵/۹) درصد مربوط به وانتها، هشت دهم (۸/۰) درصد مربوط به مینی بوس، نیم (۵/۰) درصد مربوط به اتوبوس واحد، چهار دهم (۴/۰) درصد مربوط به اتوبوسهای سرویس و سه و یک (۳۱/۰) دهم درصد مربوط به کامیونهاست.
میرزایی قمی با بیان اینکه کل سهم منابع متحرک در ایجاد ذرات معلق حدود ۶۰ و هشت (۸/۶۰) درصد است، خاطرنشان کرد: بنابراین به تفکیک سیزده و نه دهم (۹/۱۳) درصد مربوط به خودروهای سواری، دو و یک دهم (۱/۲) درصد مربوط به تاکسی، ده و یک دهم (۱/۱۰) درصد مربوط به موتورسیکلت، یک و هشت دهم (۸/۱) درصد مربوط به وانت، چهار (۴) درصد مربوط به مینی بوس، پنج و هفت دهم (۷/۵) درصد مربوط به اتوبوس واحد، هفت و چهار دهم (۴/۷) درصد مربوط به اتوبوس های سرویس و پانزده و هفت دهم (۷/۱۵) درصد مربوط به کامیون هاست.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: اگر بخواهیم رده بندی کنیم بیشترین تاثیر را در وسایل نقلیه متحرک در بخش ذرات معلق وسایل نقلیه دیزل، کامیونها و موتورسیکلت ها دارند. در خصوص آلاینده های گازی هم بعد از خودروهای سواری بیشترین تاثیر مربوط به موتورسیکلت هاست.
منبع: خبرگزاری برنا
انتهای پیام/