اصول معماری بومی در کشور باید احیا شود
اصول معماری بومی در کشور باید احیا شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران در نشست تخصصی اعضای کمیته‌های نمای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به تاریخچه فعالیت در حوزه نما، در آغاز فعالیت شورای دوم تلاش کردیم تا ناهنجاری شهر تهران سامان‌دهی شود و این موضوع را بتوانیم به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران در نشست تخصصی اعضای کمیته‌های نمای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به تاریخچه فعالیت در حوزه نما، در آغاز فعالیت شورای دوم تلاش کردیم تا ناهنجاری شهر تهران سامان‌دهی شود و این موضوع را بتوانیم به سیمای مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه مردم هر شهری حق دارند به زیبایی نگاه کنند، نه زشتی‌ها یا مناظری که هیچ پیوندی با هویت و تاریخ و سنت ندارند، افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که تناسب مورد نظر وجود ندارد و در این حوزه سلیقه‌ای برخورد شده است به‌طوری که در بعضی ساختمان‌ها برای نما از سنگ استفاده شده و در بعضی دیگر نماهای عجیب طراحی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تقلید کورکورانه سازندگان ساختمان از غرب در طراحی نما، تصریح کرد: احیای اصول معماری بومی در کشور به‌ویژه در پایتخت ضروری است.

وی با بیان اینکه تقلید از کارهای دیگران درد آور است به‌طوری که در ملاقات با رهبر معظم انقلاب، ایشان نسبت به ناهنجاری نماها تذکر دادند، گفت: در حال حاضر کمیته‌های نما شکل گرفته است تا کارهای منطقی و اصولی صورت گیرد و از آموخته‌های این حوزه استفاده شود.

چمران اضافه کرد: اینکه به نما مستقل و جدا از طراحی فکر کنیم، کار درستی نیست اما برای جلوگیری از نابسامانی در حوزه نما مجبور هستیم روی نما به صورت مجزا تاکید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در معماری حرف برای گفتن داریم و همواره پیشتاز بوده‌ایم و همچنان می‌توانیم باشیم، اظهار کرد: باید هویت معماری خود را احیا و از نابسامانی دوری کنیم.