شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در تهران/ ساخت تراموا در پایتخت اقدامی مثبت است
شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در تهران/ ساخت تراموا در پایتخت اقدامی مثبت است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور با بیان اینکه در شهرداری تهران به ویژه در حوزه حمل و نقل حداقل از دو ماه قبل سعی شد که غول ترافیک تهران مهار شود، اظهار کرد: اینکه در نیمه دوم سال چرا ترافیک سنگین می شود به دلیل اضافه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور با بیان اینکه در شهرداری تهران به ویژه در حوزه حمل و نقل حداقل از دو ماه قبل سعی شد که غول ترافیک تهران مهار شود، اظهار کرد: اینکه در نیمه دوم سال چرا ترافیک سنگین می شود به دلیل اضافه شدن سفرهای آموزشی و کوتاه شدن طول روز است.

وی با بیان اینکه سفرهای بین شهری در ایام تابستان نیز در این ایام انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: سفرهای ابتدای صبح برای مدارس و سپس بازار است که به هم پیوسته می شود و ساعت هشت صبح اوج ترافیک را شاهد هستیم.

موسوی پور با اشاره به کاهش حجم بار ورودی در ساعات آینده، یادآور شد: مجدداً ساعت ۱۰:۳۰ صبح شاهد بار ورودی ترافیک هستیم. بیشترین سفرهای ورودی به شهر از سمت غرب و بخشی دیگر جنوب و شرق است.

وی با بیان اینکه ما در تیرماه به دنبال ایجاد مرکز مستقل در شرق منطقه سه شهرداری تهران بودیم، تصریح کرد: این محدوده معضل هر ساله ما بود و همه با خودرو فرزندان خود را به مدارس می رساندند. ما به این فکر افتادیم در این محدوده که تراکم زیاد است، محدوده راهنمایی ایجاد کنیم.

موسوی پور با اعلام اینکه تقدیر مدیران مدارس نشان می دهد که در این محدوده موفق عمل کرده ایم، یادآور شد: ما نقاط مشکل ساز را شناسایی می کنیم. نقاط تجمیع مراکز آموزشی نیز شناسایی شده و همکاران ما از یک ساعت پیش از آغاز ساعت کاری مدارس در محل حضور دارند.

وی افزود: از ظرفیت تمام نیروهای ستادی و انتظامی استفاده کردیم و طرح جناغی در این راستا اجرا شد؛ از سویی دیگر ۲۰ نقطه را برای نصب دوربین شناسایی کردیم و ۱۲۶ نقطه نیز به عنوان گلوگاه های ترافیکی شناسایی شدند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از فضای مجازی در اطلاع رسانی حداکثر استفاده صورت گرفت، یادآور شد: طرح پلیس مدرسه در ۳۰۰ مدرسه موجود در کنار معابر احیا می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون ها و توقف ۸۰۰ کامیون در ۷۹ نقطه، گفت: در طول روز ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سفر و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تصادف در تهران ثبت می شود که از این تعداد ۲۰۰ مورد جرحی و فوتی است و ۲۲ درصد از تصادفات کشور را به خود اختصاص می دهد.

موسوی پور به تردد بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار موتور سیکلت اشاره کرد و افزود: روزانه ۹۰ هزار تخلف در تهران اعمال قانون می شود و بیش از یک سوم تخلفات کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با تأکید بر اینکه تردد انسان محور برای ما در اولویت است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کمیته مشترکی را با شهرداری تهران تشکیل دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ساخت تراموا در پایتخت به عنوان یک اقدام مثبت، گفت: اگر تراموا تا وردآورد ادامه یابد و به خط مترو کرج برسد، جابجایی مسافران تسهیل خواهد شد.

وی با تأکید بر هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک، اعلام کرد: ما در محلات برخورد با تخلفات نداریم و بیشتر در معابر است و این توان وجود ندارد که پلیس در خیابان های فرعی و درجه دو مستقر شوند و باید به سمتی برویم که دوربین ها در محلات افزایش پیدا کند که این امکان وجود دارد و امیدواریم در سال آینده اتفاق خوبی در افزایش تعداد دوربین های پلاک خوان را شاهد باشیم.

موسوی پور با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ تقاطع و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر معابر شهری درجه یک داریم، اظهار کرد: تفاوت وجود دوربین کنترل سرعت با حضور نیروی پلیس این است که دوربین ها به اندازه چند تیم گشتی و در چهار شیفت خدمتی فعالیت می کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ما از چند ماه قبل به فکر ترافیک مهرماه بودیم، یادآور شد: از هشتم مهر ماه برخورد با تخلفات حادثه ساز را با جدیت دنبال کردیم؛ این حوادث برای شهروندان خطرساز است و در برخی موارد افراد از محل حادثه می گریزند و خانواده هایی را با این تخلفات عزادار می کنند.

وی تأکید کرد: ۴۳ درصد سفر با موتورسیکلت در تهران برای کار، ۱۳ درصد برای تحصیل و ۱۰ درصد برای خرید انجام می شود.

موسوی پور با بیان اینکه معاینه فنی در محل در هنگام ثبت تخلفات ابطال می شود، تصریح کرد: این باعث می شود که شهروندان برای اینکه مرتکب تخلف نشوند، معاینه فنی را پیگیری کنند.

 وی با اشاره به انتظارات پلیس از مدیریت شهری تهران، یادآور شد: ارائه راهکارهای برون رفت از معضلات ترافیک، راهکارهای ایجاد و برقراری انضباط ترافیکی، راهکارهای ایمن سازی تردد عابران پیاده، راهکارهای ایمن سازی تردد موتور سواران و کاهش تصادفات و راهکارهای کاهش سرعت وسایل نقلیه از انتظارات پلیس از مدیریت شهری است.

موسوی پور همچنین تصریح کرد: رفع نواقص دسترسی در تقاطع های غیرهمسطح بزرگراهی، تأمین و خریداری تعداد ۲۵۰ دستگاه خودروی سواری، تأمین ۵۰ دستگاه خودروی جرثقیل، تأمین هزار دستگاه موتورسیکلت سنگین و درخواست تصویب متمم بودجه از دیگر درخواست های ما از شهرداری تهران است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این جلسه در واکنش به پرسش های اعضای شورای شهر، گفت: وظیفه ماست که به دغدغه های اعضا رسیدگی کنیم اما به همراهی شورا نیاز داریم.

وی افزود: بنده سعی می کنم هر روز در جریان ترافیک تردد داشته باشم تا شاهد وضعیت باشم و تلاش ما این است که این نگاه در جریان باشد.

انتهای پیام/