سفارت‌خانه‌ها و شرکت‌های اینترنتی مسافری مشمول عوارض می‌شوند
سفارت‌خانه‌ها و شرکت‌های اینترنتی مسافری مشمول عوارض می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عناوین عوارض باید با تأیید شورای عالی استانها آماده و در اواخر آذرماه در وزارت کشور تصویب شود، اظهار کرد: عناوین عوارض و بهای خدمات در شورا سال گذشته تصویب و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عناوین عوارض باید با تأیید شورای عالی استانها آماده و در اواخر آذرماه در وزارت کشور تصویب شود، اظهار کرد: عناوین عوارض و بهای خدمات در شورا سال گذشته تصویب و از سوی وزارت کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه چهار عنوان جدید نیز پیش بینی شده که تقاضا داریم با همکاری اعضا تصویب و به شورای عالی استانها ارسال شود، تصریح کرد: بهای خدمات مدیریت نظارت بر شرکت های اینترنتی مسافر، رفع خطر از گودهای پر خطر، ساماندهی سیما و منظر شهری و اماکن دیپلماتیک، چهار عنوان جدید در این خصوص هستند.

علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس قانون درآمدهای پایدار مقرر شد کلیه عناوین درآمدی برای هر شهری به شورا عالی استانها و وزارت کشور ارسال شود، گفت: در جلسه کلانشهرها تصمیم‌گیری شد که عناوین بهای خدمات به قانون درآمدهای پایدار اضافه شود و واریز محاسبات در بودجه سال بعد صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه قرار است برای تمام سفارت های شهر تهران عوارض در نظر گرفته شود، تصریح کرد: شرکت های اینترنتی متعددی در سطح شهر فعالیت می کنند و هیچ گونه عوارضی به شهرداری نمی پردازند که باید در بودجه سال قبل لحاظ شود.

احسان متولیان مدیرکل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: عوارض و بهای خدمات سیما و منظر شهری مربوط به جداره‌ها و ساختمان‌های قدیمی است که قرار بر تغییر سیما و نما دارند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه از شهردار تهران می خواهیم کمی به ملاقات مردمی می پردازد، اظهار کرد: این ملاقات مردمی سنت حسنه ای بود که آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف انجام می دادند.

وی افزود: تعیین بهای خدمات باید متناسب با شرایط اقتصادی مردم باشد. اگر مردم پول ندارند که ندارند اما اگر می خواهند سیما و منظر منزل خود را با هزینه شخصی تغییر دهند چرا باید بابت آن عوارض بپردازند؟

اقراریان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مردم مستأجر هستند و ما عوارضی را تصویب می کنیم که مستقیماً از جیب این قشر پرداخت می شود، تصریح کرد: بنده در خصوص عوارض و بهای خدمات شرکت های اینترنتی موافق هستم.

وی تأکید کرد: همکاران ما در شهرداری حتی نتوانستند در مورد این عوارض و بها توضیح دهند و چگونه می خواهند در مورد این موضوع که تکلیف مشخصی ندارد، تصمیم گیری کنند؟ به نظر من این موضوع طرح اشتباهی است و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی افکار عمومی باشیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه نباید این موضوع را مطرح کرد که کسانی به ملاقات عمومی می رفتند و دیگران نمی روند، موضوع خوبی نیست، گفت: ما به دنبال ضرر زدن به مردم نیستیم. مطرح کردن این موضوع که به فکر جیب مردم نیستیم، درست نیست.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا با بیان اینکه وزارت کشور و شورای عالی استانها پیش از این عناوین مطرح شده را تصویب و اعلام کرده اند شهرداری هایی که می خواهند عوارض را اعمال کنند، عناوین آن را به تصویب برسانند، گفت: به کسی که به مصلحت عمومی شهر لطمه می زند و عارضه ایجاد می کند، ابتدا باید تذکر دهیم و در خصوص عدم اصلاح، عوارض دیافت کنیم.

وی افزود: بنده نیز موافقم که باید از یک برج ساز برای یک سازه با نمای خشن، عوارض دریافت کنیم نه از صاحبان مشاغل خرد. 
گفتنی است این چهار عنوان با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/