حمل‌ونقل عمومی در تهران باید به بالای ۷۰ درصد برسد/ لزوم توجه به فرهنگ تحقق قانون اساسی
حمل‌ونقل عمومی در تهران باید به بالای ۷۰ درصد برسد/ لزوم توجه به فرهنگ تحقق قانون اساسی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز _ پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ در نخستین همایش نهضت تأمین مالی شهر که در سالن همایش مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، اظهار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز _ پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ در نخستین همایش نهضت تأمین مالی شهر که در سالن همایش مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم این عقب‌ماندگی ۲۰ ساله جبران شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است در آینده ۷۵ درصد جمعیت جهان در شهرها بارگذاری می‌شود، افزود: این آمار امروز در کشور ما محقق شده است و باید از هم‌اکنون چاره اندیشی کنیم.

زاکانی با بیان اینکه شوراها و شهرداری‌ها نقش مهمی در ارائه خدمت به مردم دارند بیان کرد: معتقد هستم باید فرهنگ تحقق قانون اساسی و به‌کارگیری هر موجودیتی در مختصات خود مورد توجه قرار بگیرد تا وقتی این زمینه فراهم نشود نمی‌توان انتظار داشت کارکردهای مورد مطالبه تحقق یابد.

شهردار تهران ادامه داد: روستاها محل تولید هستند و شهرها در مسیر مصرف قرار دارند، باید کاری کنیم تا شهرها نیز در مسیر تولید قرار گیرند و لازم است از منابع و امکانات لازم در شهرها استفاده شود.

زاکانی تصریح کرد: برای اداره کشور نیازمند امکانات و منابعی هستیم تا شهرها را آباد کنیم، از نگاه مردم تفاوتی میان کارگزاران کشور وجود ندارد، البته که این پیوستگی بیش از همیشه وجود دارد و باید در مسیر تحقق مطالبات مردمی گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز با کمبود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار مواجه هستیم، گفت: این کمبود اعتبار در هر بخش کشور لحاظ شود، چالش بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه منابع مالی گلوگاه جدی شهر است، تاکید کرد: برای تأمین مالی باید ابتدا انضباط مالی خود را نشان دهیم. شهرها به سمت فرسودگی حرکت می‌کند و بافت‌های ناکارآمدی در قلب شهرها وجود دارد که در معرض عدم دسترسی و در شرایط خطر است.

زاکانی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: این آمار برای تهران اینگونه قلمداد می‌شود، ۱۷ هزار هکتار بافت ناپایدار که حدود هفت هزار آن بافت فرسوده است، اگر سالانه ۲۰ هزار پروانه ساخت صادر شود این بافت‌های فرسوده پس از ۵۰ سال احیا می‌شود، البته این آمار در مسیر تحقق قرار ندارد و برای اجرای آن نیاز به اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن ملی در کشور نیازمند چهار هزار میلیارد تومان هستیم، ادامه داد: موضوع اشتغال و چرخه اقتصادی در کشور با تحقق صحیح پروژه مسکن‌سازی برطرف خواهد شد، این مسکن‌ها را می‌توان خارج از محیط شهر بارگذاری کرد، اما اولویت آنجایی است که زیرساخت‌های کافی وجود دارد.

شهردار تهران گفت: در شرایط فعلی یک میلیون نفر نیازمند مسکن هستند، چرا نداشتن مسکن و حضور در یک خانه امن به دغدغه جدی تبدیل شده است، ما مسئولان مقصر هستیم؛ حالا کلان‌شهرها با همراهی بانک شهر و بورس پای کار آمده‌اند تا زمینه مشارکت نوین برای ساخت کشور فراهم شود و در این مسیر قدردان مجلس و دولت هستیم.

زاکانی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی در تهران باید به رقم بالای ۷۰ درصد برسد در حالی که این عدد امروز حدود ۳۴ درصد است، گفت: این امر نیازمند تحقق اعتبار است، تلاش داریم مردم را پای کار بیاوریم، صاحب انقلاب مردم هستند و با جذب مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های این چنین مردم صاحب شهر نیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه تهران ۹۸ اصلاح تقاطعی دارد، اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها در مسیر کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و صرف زمان مردم خواهد بود و برای تسریع روند اصلاح می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه حسابرسی اقدامات مدیران شهری قبلی به صورت جدی در حال انجام است و صرف زمان قابل توجهی را داشته‌ایم، اظهار کرد: امروز بورس بانک مهم‌ترین اهرم اجرایی ما است، در این مسیر شفافیت اطلاعات مالی شهرداری نیز محقق خواهد شد.

زاکانی ادامه داد: تا مادامی که متولی ارائه خدمات به شهروندان هستیم، تلاش داریم خدمات را ادامه دهیم و پروژه‌های قبلی را نیز به سرمقصد برسانیم.