حفاظت از درختان چنار منطقه ۹ با محلول‌های گیاهی قارچ‌کش
حفاظت از درختان چنار منطقه ۹ با محلول‌های گیاهی قارچ‌کش

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: درختان چنار در معرض آلودگی های قارچی قرار دارند. این آفات می توانند باعث آسیب دیدن درختان، کاهش رشد و حتی مرگ آنها شوند از این رو شستشوی درختان چنار با بردوفیکس(محلول […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: درختان چنار در معرض آلودگی های قارچی قرار دارند. این آفات می توانند باعث آسیب دیدن درختان، کاهش رشد و حتی مرگ آنها شوند از این رو شستشوی درختان چنار با بردوفیکس(محلول قارچ کش) یکی از روش های موثر برای جلوگیری از آفت زدگی این درختان است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری منطقه ۹ در راستای حفظ و صیانت از درختان چنار در معابر اصلی غرب شهر تهران از جمله؛ شمال خیابان آزادی و تپه های ۴ گانه میدان آزادی عملیات شستشوی درختان چنار آغاز شده است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: این کار با هدف جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زای قارچی و حفاظت از درختان چنار همواره قبل از شروع بارندگی انجام می شود.

مرتضوی یادآور شد: تاکنون شستشوی درختان چنار شمال آزادی صورت گرفته و ۸۰۰ اصله از درختان چنار تپه های چهارگانه نیز در برنامه کاری قرار دارد.

انتهای پیام/