جشنواره پژوهش و نوآوری فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباط بین جامعه نخبگانی متخصص و مدیریت شهری است
جشنواره پژوهش و نوآوری فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباط بین جامعه نخبگانی متخصص و مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا رهایی، دبیر علمی جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره این جشنواره و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: یکی از دستاوردهای جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری شناسایی شبکه نخبگان تخصصی حوزه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا رهایی، دبیر علمی جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره این جشنواره و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: یکی از دستاوردهای جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری شناسایی شبکه نخبگان تخصصی حوزه شهری برای حل معضلات تهران و کلانشهرهاست.

وی با بیان اینکه با شناسایی نخبگان امکان حل مشکلات و مسائل شهری وجود دارد، افزود: پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباط بین جامعه نخبگانی تخصصی و مدیریت شهری است.

دبیر علمی این جشنواره ادامه داد: اکنون تهران به عنوان پایتخت کشور دارای معضلاتی در حوزه های مختلف است که حل این مسائل بدون داشتن یک رویکرد علمی و ارتباط با مراکز علم و فناوری امکان پذیر نیست. در همین راستا در جشنواره پانزدهم بیش از ۶۰ دانشگاه و مراکز علمی و ۱۶۰ نفر از اساتید فن شناسایی و دعوت شدند تا موضوعات و طرح های ارائه شده را داوری کنند.

وی بیان کرد: ما برای این جشنواره فاخر ۱۵ زمینه تخصصی تعریف کردیم که شامل موضوعاتی مانند معماری و شهرسازی، خدمات شهری، محیط زیست، توسعه سرمایه انسانی، اقتصاد شهری، هوش مصنوعی و… است که اطلاع رسانی جامعی در این زمینه انجام شده و کارگروه های علمی کار خود را آغاز کردند.

رهایی یادآور شد: نزدیک به ۲۵۷۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت ۱۴۵۳ طرح انتخاب شد تا مورد داوری های تخصصی قرار گرفته و این آثار بین گروه های علمی تقسیم شود .
وی تاکید کرد: بر اساس نتایج داوری های دقیق در چند مرحله نتیجه این شد که ۵ طرح برتر و ۱۲ طرح برگزیده و ۲۱ طرح شایسته تقدیر انتخاب شدند.

دبیر علمی جشنواره در پایان گفت: صبح امروز ۱۵ نشست تخصصی و یک نشست ویژه برگزار شد. با شناسایی شبکه متخصصانی که در مسیر این جشنواره انجام شد، امیدواریم که طرح های منتخب آشکار و اجرایی شود و در مرکز مطالعات بستر زمینه اجرای آن مشخص شده تا گره های شهر تهران و کلانشهرهای کشور را باز کند.

انتهای پیام/