جذب  نیروی مردمی در حوزه آتش‌نشانی باعث ارتقاء فرهنگ ایمنی می‌شود
جذب  نیروی مردمی در حوزه آتش‌نشانی باعث ارتقاء فرهنگ ایمنی می‌شود
مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد گفت: جذب نیروی مردمی در حوزه آتش‌نشانی باعث ارتقاء فرهنگ ایمنی می‌شود

به گزارش آرمانشهر مرتضی نعمتی در رژه خودرویی آتش‌نشانان و رونمایی از تجهیزات جدید آتش‌نشانی و انجام مانور بزرگ امدادونجات  که در الماس شرق مشهد برگزار شد، عنوان کرد: آتش‌نشانی مشهد توانمندترین سازمان آتش‌نشانی در شرق کشور است. یکی از اهداف ویژه‌ای که سازمان در چشم‌انداز کاری خود باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ترسیم کرده، حمایت از توان داخلی و رسیدن به خودکفایی در حوزه تولید و ساخت تجهیزات تخصصی است که تا به امروز نیز کارهای ویژه و تولیدات خاص داشته است.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد گفت: یکی دیگر از اهداف سازمان آتش‌نشانی که سال‌هاست دنبال شده و در چشم‌انداز برنامه‌ها پیش‌بینی شده، جذب آموزش و استفاده از توان علاقمندان، داوطلبان و نیروهای مردمی برای ورود به حوزه آتش‌نشانی است که این نیروها علاوه‌بر تلاش و ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در خانواده و جامعه و تحقق شعار هر خانواده یک آتش‌نشان می‌توانند در حوادث و بحران‌های مختلف نیز با آتش‌نشان‌ها همکاری کنند.

در ادامه عبدالله ارجائی شهردار مشهد گفت: امروز به برکت اسلام  ما می‌توانیم با عزت و اقتدار در جهان ارائه‌دهنده الگوی جدید حکمرانی و قرائت مترقی دموکراسی دینی باشیم. گرامی می‌داریم یاد و خاطره تمامی عزیزانی که در طول ۱۸۰ سال گذشته در عرصه آتش‌نشانی در این کشور خدمت کردند و جان خود را در راه حفظ ایمنی مردم و نجات حادثه‌دیدگان از دست دادند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظائف شهرداری‌ها و یکی از سازمان‌های اصلی در شهرداری مشهد، آتش‌نشانی است. تجهیزات این سازمان بسیارخوب است و قدرت عملیاتی بالایی دارد اما اساس کار، نیروی انسانی جان بر کف خدوم و فداکاری است که در این سازمان حضور دارند.

ارجائی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در دوره پیش‌رو با حمایت شورای اسلامی ششم شهر مشهد، سطح خدمات در عرصه آتش‌نشانی را افزایش داده و بتوانیم هم ایمنی و هم احساس ایمنی را در میان خادمین و زائرین بارگاه منور رضوی ارتقاء دهیم.

حسن کریم دادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این مراسم عنوان کرد: امروز روز هفتم مهرماه و مصادف با هفته دفاع مقدس است و چه آتش‌نشان‌ها و چه سربازان دفاع مقدس ایثارگری‌های فراوانی داشتند. کار آتش‌نشان‌ها بسیار مهم و اساسی است. تخصص، آموزش، توانمندی و آمادگی جسمانی آتش‌نشان‌ها باعث می‌شود کمترین تلفات را در حوادث غیرمترقبه داشته باشیم

  • منبع خبر : ایسنا