تهذیب نفس و تزکیه، راز پرورش شهریاران در پهنه تاریخ است
تهذیب نفس و تزکیه، راز پرورش شهریاران در پهنه تاریخ است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار از خانه موزه استاد شهریار، تهذیب نفس و تزکیه روح، در مسیر معنویات را راز پرورش و ماندگاری امثال استاد شهریار در پهنه تاریخ دانست. به گزارش شهریار، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار از خانه موزه استاد شهریار، با اشاره به ظرفیت های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار از خانه موزه استاد شهریار، تهذیب نفس و تزکیه روح، در مسیر معنویات را راز پرورش و ماندگاری امثال استاد شهریار در پهنه تاریخ دانست.

به گزارش شهریار، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار از خانه موزه استاد شهریار، با اشاره به ظرفیت های پرورش استاد شهریار گفت: ایشان علاوه بر خصایص اکتسابی، دربردارنده ویژگی‌های معنایی و روحانی نیز بودند که این بر اعتلای شخصیت ایشان در پهنه تاریخ کمک کرد.

وی با تمجید از اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در ایحاد فضایی ارزشمند در خانه موزه استاد شهریار افزود: اگر بخواهیم زمینه ساز پرورش امثال استاد شهریار باشیم باید علاوه بر توجه به این بخش از مسأله که آموزش و شرایط آن مهم است، باید به بعد شخصیتی افراد نیز توجه کنیم.

اسماعیلی همچنین با معرفی استاد شهریار به عنوان یکی از بزرگترین شاعران معاصر خاطر نشان کرد: بی تردید ایشان یکی از بزرگترین شعرای زمانه ما به شمار می‌رود که در دو زبان مختلف شاهکارهایی ماندگار خلق نمودند و مرور در آثار ایشان نشانگر این مهم است.

وی در خاتمه با خوانش شعر علی ای همای رحمت، که از زیباترین و ماندگارترین سروده های استاد شهریار و ادب فارسی است، شعر ایشان را واحد الگوهای معنوی عنوان کرد که همیشه ماندگار خواهد بود.

ویژه برنامه های سالگرد استاد شهریار توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در خانه موزه ایشان و با حضور خیل پرشمار همشهریان و مسافران تابستانی تبریز برگزار شد.