تندیس افتخار رویداد بین المللی گوانجو به پژوهشگران شهرداری منطقه ۱۷ رسید
تندیس افتخار رویداد بین المللی گوانجو به پژوهشگران شهرداری منطقه ۱۷ رسید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، ششمین رویداد بین المللی نوآوری جایزه جهانی گوانجو ۲۰۲۳ با حضور شهرداران و مقامات بلندپایه و روسای سازمان های بین المللی، کارشناسان و دانشمندان در شهر گوانجو چین برگزار شد. در این رویداد علمی جهانی طرح شهرداری منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، ششمین رویداد بین المللی نوآوری جایزه جهانی گوانجو ۲۰۲۳ با حضور شهرداران و مقامات بلندپایه و روسای سازمان های بین المللی، کارشناسان و دانشمندان در شهر گوانجو چین برگزار شد.

در این رویداد علمی جهانی طرح شهرداری منطقه ۱۷ با موضوع «تاب آوری محیط شهری در تولید فرمولاسیون گیاهی با استفاده از گیاهان فضای سبز» به عنوان ۱۵ طرح برتر این رویداد شناخته شده و توانسته بود به این رویداد جهانی راه پیدا کند.

در این رویداد علمی رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، حمیدرضا غلام زاده معاون امور بین الملل شهرداری تهران، اصغر صالح شهردار ناحیه ۲ و پژوهشگر منطقه ۱۷، زینب کیخسروی کارشناس و پژوهشگر منطقه ۱۷ و جمعی از کارشناسان امور بین الملل شهرداری تهران حضور داشتند.

سخنرانی های متعددی در این رویداد جهانی در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری بر پایه خلاقیت ها و نوآوری ارائه شده توسط کشورهای مختلف در سالن مرکز همایش های این اجلاس انجام شد.

در اولین روز برگزاری ششمین رویداد علمی بین المللی نوآوری جایزه جهانی گوانجو ۲۰۲۳، پس از سخنرانی در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری بر پایه خلاقیت ها و نوآوری ارائه شده، از ۱۵ طرح برگزیده تجلیل شد که طرح شهرداری منطقه ۱۷ به عنوان ۱۵ طرح برتر، انتخاب و تندیس افتخار این رویداد را کسب کرد.

در دومین روز این رویداد بین المللی، مراسم اجلاس شهرداران جهان با  ارائه مسایل مدیریتی و دستاوردهای شهری در این اجلاس، برگزار شد. در این اجلاس، شهرداران جهان به ارائه مسائل مدیریت شهری با بهره گیری از خلاقیت ها و نوآوری ها پرداختند.

در پلتفرم تخصصی محیط زیست، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ تهران، به سوالات مرتبط در خصوص چالش ها و مقاومت های پیش رو در خصوص اجرای طرح های نوآورانه در راستای توسعه پایدار در جوامع با سطوح خرد و بزرگترین انگیزش و حمایت های صورت گرفته پاسخ داد.

همچنین سیفی با اشاره به اینکه نوآوری های تکنولوژیک و مفهومی برای توسعه سبز شهرها اهمیت بسیار زیادی دارد، توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه، نشست دوجانبه در پلتفرم تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. در نشست تخصصی توسعه پایدار که از ساعت ۱۴ الی ۱۷ روز جمعه به طول انجامید، حمیدرضا غلام زاده معاون امور بین الملل شهرداری تهران، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، اصغر صالح شهردار ناحیه ۲ و پژوهشگر منطقه ۱۷ و زینب کیخسروی کارشناس و پژوهشگر منطقه ۱۷ حضور داشتند، در این نشست در خصوص موضوعات مختلف مدیریت شهری در زمینه توسعه پایدار بحث و تبادل نظر شد و معاون امور بین الملل شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۷ با شرکت کنندگان این پلتفرم گفت و گوی تخصصی داشتند.

همچنین در ادامه این رویداد جهانی جایزه بزرگ نوآوری در مدیریت شهری، در بخش سخنرانی دو جانبه این نشست تخصصی و علمی، غلام زاده در خصوص دستاوردهای تهران درباره طرح برگزیده و موضوعات شهر سبز و زیستگاه زیبا سخنرانی کرد.

در پلتفرم تخصصی شهرداری تهران، معاون امور بین الملل شهرداری تهران دستاوردهای کلانشهر تهران در سال های اخیر و اهداف تحولات و نوآوری در مدیریت شهری تهران را مطرح کرد.

در این پلتفرم تخصصی شهرداری تهران، سیفی شهردار منطقه ۱۷ در بخشی تحت عنوان شهر سبز و زیستگاه زیبا در جوامع تاب آور، درباره قسمتی از طرح برگزیده شهرداری منطقه ۱۷ تحت عنوان “استفاده از ضایعات هرس در تولید فرمولاسیون گیاهی” که یکی از پروژه های سبز تهران است، سخنرانی کرد.

سیفی در ادامه این پلتفرم تخصصی، دو طرح زیست محیطی دیگر تحت عنوان ” ایجاد نیروگاه های بزرگ بیش از ۱۰۰ کیلو وات در ۸ نقطه تهران” و “تصفیه خانه های فعال آبی در سه نقطه تهران در سطح محلات برای آبیاری فضاهای سبز در ۳ نقطه از تهران” را معرفی کرد.

گفتنی است چندی پیش طرح کاربردی نگهداشت فضای سبز با عنوان جایگزین سموم شیمیایی با استفاده از ضایعات هرس در تولید فرمولاسیون گیاهی در سال جاری توسط اصغر صالح شهردار ناحیه منطقه و زینب کیخسروی کارشناس مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به رویداد بین المللی جایزه گوانجو در کشور چین ارسال شده بود.

صالح در خصوص این طرح گفته بود: طرح نوشته شده با موضوع«تاب آوری محیط شهری در تولید فرمولاسیون گیاهی با استفاده از گیاهان فضای سبز» به عنوان ۱۵ برتر این رویداد شناخته شده است. این افتخار نتیجه سال ها تحقیق و پژوهش در زمینه نگهداشت فضای سبز است که با تلاش های بی وقفه و مضاعف از سال ۱۳۹۴ پایه ریزی شده که هم اکنون به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/