تصویب فرایند تشویقی احداث هتل برای نخستین‌بار در شهرداری اهواز
تصویب فرایند تشویقی احداث هتل برای نخستین‌بار در شهرداری اهواز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدناصر مهداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز جاذبه‌های ویژه خود را دارد و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی در همسایگی کشور عراق قرار دارد و می‌تواند یک مرکز توریستی درمانی برای کشورهای همسایه باشد، اما در حال حاضر چنین شرایطی مهیا نیست. وی افزود: علاوه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدناصر مهداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز جاذبه‌های ویژه خود را دارد و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی در همسایگی کشور عراق قرار دارد و می‌تواند یک مرکز توریستی درمانی برای کشورهای همسایه باشد، اما در حال حاضر چنین شرایطی مهیا نیست.

وی افزود: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، وجود مراکز درمانی معتبر و هتل‌های مناسب از جمله مواردی است که بر جذب گردشگر تأثیرگذار است و با توجه به ظرفیتی که در اهواز وجود دارد ایجاد بسته‌های تشویقی برای احداث هتل در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده و پیگیری‌هایی که صورت گرفت برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز، فرایند تشویقی احداث هتل در این شهر به عنوان نخستین دستاورد کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اهواز و پس از تصویب شورا و تأیید فرمانداری، کلید خورد.

مهداوی با تاکید بر اینکه نبود هتل مناسب به تعداد کافی در اهواز علت نماندن گردشگران خارجی از اهواز است، ادامه داد: با توجه به امکاناتی که سایر استان‌های نزدیک به خوزستان در حوزه هتل و درمان فراهم کرده‌اند، مسافران خارجی کشورهای همسایه با عبور از اهواز به علت نبود بستر مناسب، در استان‌های همسایه مستقر می‌شوند.

وی گفت: اهواز از منظر گردشگری از سایر شهرها عقب مانده است، اما با تصویب این طرح گام بلندی در راستای توسعه گردشگری و حضور سرمایه‌گذار برداشته شد، چراکه احداث هتل‌های مناسب می‌تواند زمینه را برای حضور گردشگران خارجی در حوزه‌های مختلف از جمله تحصیلی، صنعتی و سرمایه‌گذاری فراهم کند.