به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز در بازدید از ایستگاه های فاز اول خط ۲ قطار شهری از نصب روزشمار اتمام پروژه بازدید و بر لزوم تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام این ایستگاهها تاکید کرد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جریان بازدید از ایستگاه های فاز اول خط دو از نصب روز […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
شهردار تبریز در بازدید از ایستگاه های فاز اول خط ۲ قطار شهری از نصب روزشمار اتمام پروژه بازدید و بر لزوم تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام این ایستگاهها تاکید کرد.
به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جریان بازدید از ایستگاه های فاز اول خط دو از نصب روز شمار اتمام پروژه بازدید و بر لزوم تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام این ایستگاهها تاکید کرد.
شهردار تبریز ضمن روند مطلوب فرآیند اجرا براساس برنامهریزیهای گذشته تاکیدکرد: با وجود پیشبرد عملیات اجرایی در خط یک و دو بر اساس زمانبندی، تذکرات لازم نیز به عوامل اجرایی برای بررسی روند موجود و نیل به اهداف متصور در پروژه خط دو داده شد تا در هفتههای آتی با آنالیز همه جانبه بتوانیم راههای کاهش زمانبندی و تسریع عملیات اجرایی را مورد توجه قرارد هیم.
وی افزود: نصب روز شمار در راستای مکلف دانستن شهرداری و پیمانکار در قبال اطلاع رسانی شفاف و صریح به شهروندان است؛ خوشبختانه در سال قبل با نصب روز شمار و با اتمام ایستگاههای ناقص خط یک با همت همکاران عزیز در مجموعه مترو و پیمانکاران توانستیم به اهداف مورد نظر نائل شویم.
هوشیار همچنین تصریح کرد: در بازدید امروز از پروژه نیز با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی دستور داده شد که در زمان بندی اعلامی بازنگری صورت پذیرد. ما تلاش میکنیم با آزادسازیهای مناسب در مسیر ایستگاهها و تغییر روشهای اجرا، زمانبندی اعلامی را کاهش دهیم؛ زیرا مردم منطقه در طی این سالها، مرارتهای ساخت و اجرای مسیر و ایستگاهها را تحمل کرده اند و لازم است با تسریع عملیات اجرایی این آزردگی به حق شهروندان را جبران شود.
یعقوب هوشیار با اشاره به افق طرح و اتمام پروژه در ایستگاههای فاز اول در سه ماهه اول ۱۴۰۴ تصریح کرد: هم اکنون دو دستگاه حفار (TBM) از شرق و غرب تبریز به حفاری تونل عمیق مشغول اند و طبق زمان بندی پیش میروند و ایستگاههای فاز اول از ایستگاه قراملک تا میدان دانشسرا در خط دو در اولویت اجرایی قرار دارند.
شهردار تبریز به پیگیریها و جلسات هفتگی مترو نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین موانع ما، در خط دو، تملکات لازم در مسیر و پیرامون ایستگاهها است که با تلاش مضاعف تلاش می کنیم تا این موانع رفع شود.
شهردار تبریز ادامه داد: سایر موانع نیز با همت جمعی مدیریت شهری و استانی مرتفع میشود که جا دارد از توجه ویژه استاندار محترم آذربایجان شرقی قدردانی کنیم که با جدیت تمام مخصوصاً در موضوع فاینانس خط دو پیگیر هستند و تامین منابع مالی لازم هم از سوی دولت محترم و هم شهرداری انجام یافته است.
خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانیترین مسیر از شبکه ریلی کلانشهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمینهای قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه مییابد.
روزشمار اتمام پروژه در ایستگاه قره آغاج (شماره ۵) خط دو مترو تبریز، چهارمین تابلوی روز شمار نصب شده در خط دو است که پیش تر در ایستگاههای ۱ و ۲ و ۸ نیز نصب شده است.