تخلیه ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیرمجاز/ شهرک ضایعات‌فروش‌ها احداث می‌شود
تخلیه ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیرمجاز/ شهرک ضایعات‌فروش‌ها احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، تور بازدید از پروژه های منطقه ۱۹ صبح امروز -دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- با حضور شهردار این منطقه و اصحاب رسانه برگزار شد. در این تور پروژه بلوار غدیر نخستین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. حجت الاسلام مهدی عبداللهی، مدیر اداره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، تور بازدید از پروژه های منطقه ۱۹ صبح امروز -دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- با حضور شهردار این منطقه و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این تور پروژه بلوار غدیر نخستین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. حجت الاسلام مهدی عبداللهی، مدیر اداره موقوفات مروی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: بلوار در حال احداث غدیر در حدفاصل کوره های آجرپزی و زمین‌های موقوفه مروی است که با توجه به فعالیت زباله گردها و مشکلات به جامانده از کوره ها، احداث بزرگراه درون شهری در حدفاصل بزرگراه های سعیدی و آزادگان در نظر گرفته شده که بدین ترتیب محله نعمت آباد و کوره های آجر پزی که در آینده تبدیل به واحدهای مسکونی خواهد شد به صورت منطقه شهری استاندارد در خواهند آمد.


وی افزود: برای اینکه اجحافی در حق ساکنان حاشیه غربی این بزرگراه  نشود، مسأله آزادسازی اراضی و تملک مالکین توسط موقوفه انجام شده تا حق همه افراد رعایت شود. برای این پروژه و همچنین تأمین سرانه ها قرار شد موقوفه و شهرداری با هم همکاری داشته باشند.


در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بلوار در حال احداث غدیر در حدفاصل موقوفه مروی و کوره های آجرپزی در ناحیه ۳ منطقه واقع شده است. هم کوره های آجرپزی به دلیل اینکه چندین سال بلاتکلیف رها شده بودند به محل آسیب های اجتماعی تبدیل شده بودند و هم اینکه از آنجایی که موقوفه باید در مسیر توسعه قرار می گرفت، به یک نگاه رسیدیم که اگر بخواهیم شرایط را بهتر کنیم باید این بلوار احداث شود. بلواری که از بین ضایعات فروش ها در پایین دست رد می شود و باید ساماندهی مشاغل را نیز در محدوده ناحیه ۳ داشته باشیم.

وی افزود: بر همین اساس تلاش کردیم که این بلوار با عرض ۳۵ متر را احداث کنیم که خیابان سعیدی و بزرگراه آزادگان را در طول حدود ۴ کیلومتر به هم وصل می کند و در امتداد آن با معماری ایرانی-اسلامی و جداره سازی انجام شده، باعث محرک توسعه در محدوده ۶۰ هکتاری خلازیر میانی و ۵۰ هکتاری خلازیر جنوبی شود.

بلوار غدیر بیش از ۲۰۰ هکتار زمین را تحت تاثیر قرار می دهد

فرهادی ادامه داد: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه ۳ با تدابیر اتخاذ شده ساخت و ساز غیرمجاز جدیدی نداریم و به سمت ایجاد توسعه کالبدی برای بدنه سازی و ایجاد زیرساخت و ارزش افزوده کالبدی پیش می رویم تا از این طریق به ارزش افزوده اجتماعی و اقتصادی برسیم. منطقه ۱۹ ظرفیت خوبی برای راسته های تجاری دارد و این منطقه یکی از سرمایه های اصلی شهر تهران است.


وی با اشاره به اینکه پروژه بلوار غدیر می تواند بیش از ۲۰۰ هکتار زمین را تحت تاثیر قرار دهد، عنوان کرد: امیدواریم فاز اول این پروژه تا پایان سال به نتیجه برسد و در ادامه فاز ۲ و ۳ آن نیز اجرایی شود. همچنین در بحث ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در ناحیه ۳ منطقه، سال گذشته ۲ هزار متر مکعب انجام شده و برای فاز دوم ۵ هزار متر مکعب اضافه می شود و با انجام فاز سوم به ۲۰ هزار متر مکعب خواهید رسید.

فرهادی همچنین گفت: هزینه های جاری پروژه بلوار غدیر با موقوفه است که در ازای پروانه های صادر شده توسط شهرداری، متقبل شده و با کوره دار ها نیز توافق کرده ایم و معارض خاصی در این مسیر نداریم. عوارضی که در ازای صدور پروانه باید پرداخت می شد ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که برای اجرای این بلوار هزینه می شود.

تخلیه ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیر مجاز

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: ساماندهی مشاغل در محدوده منطقه در حال انجام است و ۲۰۰ گاراژ تفکیک غیر مجاز را تخلیه کرده ایم و ۹۵ درصد از زباله سوزی های ناحیه ۳ نیز رفع شده است. کوره های آجرپزی در محدوده غربی بلوار غدیر با ما توافق کردند و به زودی درگیر ساخت وساز می شوند. این بلوار یک سوم کوره ها را با خود درگیر کرده و مالکین برای دریافت مجوزهای لازم با شهرداری همکاری می کنند که در نهضت ملی مسکن وارد خواهد شد.


وی تصریح کرد: برای بحث ساماندهی مشاغل هم زمینی را در نزدیکی های فشافویه دیدیم که فضاهایی در آن تعریف می کنیم. به طوری که در ۱۱۰ هکتار در فشافویه و حسن آباد، شهرکی برای ضایعات فروش ها ایجاد می شود چرا که این مشاغل باید بیرون از شهر فعالیت کنند و برای زمین‌های باقیمانده آن ها در محدوده منطقه ارزش افزوده ایجاد می شود.

به گزارش شهر محدوده ضایعات فروش ها و در نهایت تصفیه خانه خلیج فارس دیگر پروژه ها و نقاطی بود که مورد بازدید قرار گرفت.


شهردار منطقه ۱۹ در حاشیه بازدید از تصفیه خانه خلیج فارس هم در جمع خبرنگاران بیان کرد: ساخت این تصفیه خانه از ۲۸ سال گذشته شروع شده بود و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. سال گذشته ظرف ۵ ماه فاز اول آن را به ظرفیت ۲ هزار مترمکعب افتتاح کردیم و در فاز دوم ۵ هزار مترمکعب به آن اضافه می شود و برای فاز سوم زمین‌هایی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دادیم تا با اجرای آن ظرفیت تصفیه خانه را به ۲۰ هزار متر مکعب برساند.


وی افزود: با این کار می توان ناحیه ۳ را از حالت غیر بهداشتی و رها بودن فاضلاب آن به نهرها نجات دهیم، امیدواریم آب و فاضلاب نیز در انتقال شبکه فاضلاب به تصفیه خانه به شهرداری کمک کند.


فرهادی در پایان گفت: در امتداد این تصفیه خانه، پروژه آب چرخانی منطقه ۱۹ و توزیع هوشمند آن برای آبیاری فضای سبز منطقه را نیز در حال اجرا داریم.


انتهای پیام/