تبدیل محله امامزاده یحیی (ع) به شهر موزه جهانی
تبدیل محله امامزاده یحیی (ع) به شهر موزه جهانی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ ،این جلسه با حضور ملک محمدی مسئول اتاف دفتر مطالعات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ذاکر مشفق مجری اتاف، نوده فراهانی پژوهشگر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و ناظر علمی طرح، جلالی ابدی رئیس آسیب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ ،این جلسه با حضور ملک محمدی مسئول اتاف دفتر مطالعات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ذاکر مشفق مجری اتاف، نوده فراهانی پژوهشگر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و ناظر علمی طرح، جلالی ابدی رئیس آسیب های اجتماعی منطقه، جهانپور نماینده ستاد توسعه و ساخت امامزاده یحیی(ع)، صدرا نماینده تولیت آستان امامزاده یحیی،  در دفتر تولیت آستان  برگزار شد.

ساداتی معاون امور اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه  بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی حفظ و احیای بافت تاریخی طهران قدیم و تبدیل محله امامزاده یحیی(ع)  به یک محله پویا، زنده و گردشگر پذیر و احیای مشاغل سنتی و قدیمی است.

ساداتی افزود: محله امامزاده یحیی(ع) از یک طرف مرکزیت تاریخی منطقه ۱۲و طهران قدیم است  و از طرف دیگر مانند شهر فلورانس یک کالبد تاریخی دارد اما فاقد فضای عمومی است.

وی افزود: بازار، انبارها و ساخت و سازهای نا مناسب در این محله فضای عمومی را از مردم شهر گرفته است و این محله ریشه های تاریخی و مذهبی دارد که اگر برنامه ریزی برای حفظ آنها صورت نگیرد، بزودی از بین می روند.

گفتنی است؛ طرح اتاف شهر موزه جهانی محله امامزاده یحیی از بهمن ماه آغاز به کار کرده است و طی چندماه آینده با بررسی های میدانی، چگونگی تبدیل این محله به نمونه یک محله جهانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/