بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تصویب شد
بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری عصر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن_ به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضای شورا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، سیداسماعیل عرشیان معاون حمل‌ونقل و ترافیک، مدیران […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری عصر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وششم بهمن_ به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضای شورا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، سیداسماعیل عرشیان معاون حمل‌ونقل و ترافیک، مدیران عامل سازمان‌های تاکسیرانی، پایانه‌های مسافربری، حمل‌ونقل و ترافیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف بررسی بودجه پیشنهادی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و سازمان‌های این حوزه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

تصویب بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین

در ادامه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ ردیف‌های بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک پس از بررسی مورد تأیید و تصویب پارلمان شهری قزوین قرار گرفت.

در این جلسه بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین شامل پروژه‌های تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی شهری، تهیه و تصویب طرح‌های جامع و هادی و تفصیلی، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و طرح جامع کاهش تصادفات، طرح احداث و توسعه مراکز مکانیزه کنترل ترافیک، خرید و اجرای زیرساخت‌ها و تجهیزات و تأسیسات طرح سامانه هوشمند مرکز کنترل ترافیک به تصویب شورای شهر رسید.

تصویب اعتبار و بودجه طرح برنامه‌ریزی و تحقیقات کاربردی و پروژه آموزشی و فرهنگی اجرایی ترافیک پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با پاره‌ای اصلاحات و افزایش اعتبار برخی از دیگر دریف‌های مصوب در جلسه امروز صحن علنی شورا بود.

بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مصوب شد

در بخش دیگری از این جلسه و در جریان بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های زیر مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال آینده، بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری بررسی و تصویب شد.

در این جلسه بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری برای پروژه‌های تکمیل ساختمان و تأسیسات ترمینال مرکزی و احداث جایگاه سوخت آزادگان، توسعه ترمینال آزادگان و نسیم شمال، بهسازی محیط ترمینال‌ها و ساماندهی ایستگاه‌های ورودی شهر مورد بررسی و قرار گرفت و با افزایش اعتبار ردیف بهسازی محیط ترمینال به تصویب رسید.

موافقت شورانشین‌ها با بودجه جدید سازمان حمل‌ونقل و ترافیک

در ادامه بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های شهرداری در سال آینده، بودجه سازمان حمل ونقل و ترافیک پس از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رسید.

پروژه‌های اصلاح هندسی تقاطع‌های شبکه معابر شهری، نقشه برداری معابر و تقاطع‌ها و متره برآورد پروژه‌های ترافیکی، ایمن سازی و گاردیل‌گذاری در محورهای نسیم شمال بلوار جمهوری اسلامی، بلوار معلم شرق و غرب، ساماندهی و تثبیت طرح‌های اجرایی با بلوک‌های بتنی، اصلاح و تکمیل مسیرهای دوچرخه، مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات و با افزایش اعتبار ردیف اصلاح هندسی شبکه معابر شهری تصویب شد.

همچنین پروژه، مناسب سازی گذرهای عرضی عابران پیاده و آرام سازی ترافیک، خرید و نصب تجهیزات ترافیکی، خرید و اجرا و نگهداری تجهیزات سامانه چراغ‌های راهنمایی، ساخت و توسعه و نگهداری پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای خیابان، طرح احداث مراکز معاینه فنی خودروها و موتور سیکلت، تجهیز مرکز معاینه فنی شهید رجایی، توسعه تابلوهای راهنمای مسیر، حفظ و نگهداری پل‌های عابرپیاده و بهبود فرهنگ ترافیک و آموزش شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد.

در این جلسه اعضای شورا بر لزوم توجه به سیاست‌های شورا در مورد احداث پارکینگ و حل مشکلات ترافیکی تاکید کردند و برای ردیف توسعه پارکینگ‌ها در شهر مبلغ یکصد میلیارد تومان در بودجه این سازمان اختصاص دادند.

بودجه سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد

در ادامه این جلسه هم اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، در جریان بررسی بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بودجه سازمان اتوبوسرانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و آن را با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رساندند.

بودجه سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ شامل خرید اتوبوس و مینی‌بوس، بهسازی و ساماندهی سازمان اتوبوسرانی، طرح بهبود و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، ساماندهی ایستگاه‌های موجود اتوبوسرانی، بهبود عبور و مرور شهری، کمک به طرح‌های حمل و نقل عمومی، توسعه تجهیز و نگهداری پایانه‌های مسافری شهری و احداث سیستم‌های الکترونیکی هوشمند مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

تصویب بودجه سازمان تاکسیرانی شهرداری در شورای اسلامی شهر قزوین

در هفتاد و دومین جلسه علنی شورا بودجه سازمان تاکسیرانی توسط اعضای شورای اسلامی این شهر بررسی و تصویب شد، همچنین ردیف مساعدت به سرویس مدارس استثنایی به مبلغ دو میلیارد تومان به بودجه سازمان تاکسیرانی افزوده شد.

در این جلسه بودجه سازمان تاکسیرانی به منظور ساماندهی ایستگاههای تاکسی و خطوط ویژه، اجرای پروژه حفظ، نگهداری ، توسعه و دو منظوره کردن جایگاه CNG سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پروژه ساماندهی وانت بارها و پیک موتوری و پروژه کمک به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی بررسی و تصویب شد.

بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری مصوب شد

در جریان بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های زیر مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال آینده، بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری بررسی و تصویب شد.

بر پایه این گزارش، بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری برای پروژه‌های تکمیل ساختمان و تأسیسات ترمینال مرکزی و احداث جایگاه سوخت آزادگان، توسعه ترمینال آزادگان و نسیم شمال، بهسازی محیط ترمینال‌ها و ساماندهی ایستگاه‌های ورودی شهر مورد بررسی و قرار گرفت و با افزایش اعتبار ردیف بهسازی محیط ترمینال به تصویب رسید.

تصویب بودجه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین

در این جلسه اعضای شورای شهر قزوین در جریان بررسی بودجه پیشنهادی سازمان‌های شهرداری قزوین در سال آینده بودجه سازمان نوسازی و بهسازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با پاره‌ای اصلاحات تأیید و تصویب کردند.

در هفتاد و سومین جلسه شورا در سال جاری، بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آینده برای سازمان نوسازی و بهسازی به منظور اجرای پروژه‌های مرمت و نگهداری خانه موزه شهید چگینی، تملک ابنیه تاریخی و آزادسازی محوطه اطراف آن‌ها، مطالعه و طراحی بافت خانه‌های تاریخی، هزینه تعمیر و نگهداری پروژه‌های مرمتی، توسعه، مرمت واحیا سعدالسلطنه، بدنه سازی خیابان شهدا و خیابان‌های تاریخی، مرمت مکان‌های تاریخی و تبدیل به موزه مکان‌های تاریخی و تبدیل به موزه مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد.

بر اساس این گزارش، همچنین پروژه‌های مرمت و ساماندهی بافت و خانه‌های تاریخی شهر قروین (میدان آزادی و دولتخانه)، تملک حمام پیرحصار، احیا بازآفرینی محلات تاریخی، پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره)، ساماندهی مسجد النبی (ص)، ساماندهی مسجد جامع، مرمت و ساماندهی بافت و خانه‌های تاریخی شهر قزوین ادامه راسته وزیر و بازار مسگرها، مطالعه و راه اندازی دفاتر تسهیلگری و ترویج فرهنگ نوسازی، مرمت و بهسازی خیابان شهدا و تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی شهری و اجرای برنامه گردشگری با پاره‌ای اصلاحات و افزایش اعتبار برخی ردیف‌ها مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

بودجه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در سال آینده تصویب شد

در نهایت و در آخرین بخش از جلسه هم اعضای شورای شهر قزوین بودجه سازمان نوسازی و بهسازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با پاره‌ای اصلاحات تأیید کردند.

در این جلسه بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین برای سازمان نوسازی و بهسازی به منظور اجرای پروژه‌های مرمت و نگهداری خانه موزه شهید چگینی، تملک ابنیه تاریخی و آزادسازی محوطه اطراف آن‌ها، مطالعه و طراحی بافت خانه‌های تاریخی، هزینه تعمیر و نگهداری پروژه‌های مرمتی، توسعه، مرمت و احیای سعدالسلطنه، بدنه سازی خیابان شهدا و خیابان‌های تاریخی، مرمت مکان‌های تاریخی و تبدیل به موزه مکان‌های تاریخی و تبدیل به موزه مورد بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات تصویب شد.

بر اساس این گزارش، همچنین پروژه‌های مرمت و ساماندهی بافت و خانه‌های تاریخی شهر قروین (میدان آزادی و دولت‌خانه،)، تملک حمام پیرحصار، احیا بازآفرینی محلات تاریخی، پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره)، ساماندهی مسجد النبی (ص)، ساماندهی مسجد جامع، مرمت و ساماندهی بافت و خانه‌های تاریخی شهر قزوین ادامه راسته وزیر و بازار مسگرها، مطالعه و راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و ترویج فرهنگ نوسازی، مرمت و بهسازی خیابان شهدا و تهیه و اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی شهری و اجرای برنامه گردشگری با پاره‌ای اصلاحات و افزایش اعتبار برخی ردیف‌ها مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.