بازآفرینی محله سیروس با حفظ هویت تاریخی اولویت مدیریت شهری است
بازآفرینی محله سیروس با حفظ هویت تاریخی اولویت مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی در بازدید از محله تاریخی سیروس گفت: به دلیل نزدیکی بازار به این محله اکثر خانه‌ها تبدیل به انبار شده و مشارکت در امر نوسازی بافت فرسوده این محله پایین است. وی در ادامه با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی در بازدید از محله تاریخی سیروس گفت: به دلیل نزدیکی بازار به این محله اکثر خانه‌ها تبدیل به انبار شده و مشارکت در امر نوسازی بافت فرسوده این محله پایین است.

وی در ادامه با حضور در خیابان ها و معبر های این محله در مورد روکش آسفالت، پاکسازی و شستشوی جداره های شهری،جابه جایی تعدادی از کافوهای برق..و..دستوراتی را به معاونان فنی وعمرانی،خدمات شهری ومحیط زیست وشهردار ناحیه ۳ ابلاغ کرد.
شهردار منطقه ۱۲ در ادامه از باشگاه ورزشی گلشن بازدید کرد و مقرر شد تا درصورت امکان این ورزشگاه طی جلسه وصحبت هایی با وزارت ورزش به شهرداری واگذار شود تا با تجهیز آن فضای خوبی برای ورزش بانوان این محله ایجاد شود.
 

در ادامه این بازدید که ۳ ساعت به طول انجامید وحیدرضا انارکی محمدی به همراه مدیر توسعه محله ای بازار و جمعی از مدیران منطقه با حضور در تعدادی از خانه های تاریخی وزورخانه قدیمی هنر در ناحیه ۳ گفت:بافت تاریخی در هر نقطه‌ای از کشور که باشد، گنجینه‌ای بزرگ به‌حساب می‌آید که خانه‌ها و عمارت‌های تاریخی، گرمابه، بازار و… را در دل خود جا داده‌است، اما گاه گرد بی‌مهری براین بافت‌ها نشسته و بی‌توجهی به مرمت این‌گونه بناها، زمینه‌ساز تخریب آنها شده‌است.
 

شهردار منطقه ۱۲ گفت : مقررشد طی جلسه مشترک با مالکان این بناها، با احیا و مرمت خانه‌ها و بناهای تاریخی و وارد شدن آنها به چرخه گردشگری، رونق دوباره‌ای به آن ها داده و علاوه بر جذب گردشگر ،ورزش باستانی زورخانه را نیز ترویج دهیم.

وحیدرضا انارکی محمدی در پایان این بازدید به سرای شکروی رفت ومرمت و بازسازی سرویس بهداشتی های این سرا را در دستور کار حوزه های مربوطه قرار داد.

انتهای پیام/