پوشش جمعیتی کشور تا سال ۱۴۰۴ به نسل پنجم شبکه تلفن همراه تجهیز می‌شود
پوشش جمعیتی کشور تا سال ۱۴۰۴ به نسل پنجم شبکه تلفن همراه تجهیز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل ایرانسل از آغاز پروژه احداث ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری تبریز به مالکیت شهرداری تبریز خبر داد و گفت: تلاش شرکت ایرانسیل، اتمام این پروژه در عرض یکسال است. به گزارش شهریار، بیژن عبارسی آرند در جلسه آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری کلانشهر تبریز با بیان اینکه شرکت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل ایرانسل از آغاز پروژه احداث ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری تبریز به مالکیت شهرداری تبریز خبر داد و گفت: تلاش شرکت ایرانسیل، اتمام این پروژه در عرض یکسال است.

به گزارش شهریار، بیژن عبارسی آرند در جلسه آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری کلانشهر تبریز با بیان اینکه شرکت ایرانسل در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۵۰۰  میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طول ۱۵ سال گذشته انجام داده است، اظهار کرد: تبریز جزو اولین شهرهایی است که شبکه ایرانسل در آن فعال بوده و ۸۰۰ میلیارد تومان از میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل در تبریز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه در تبریز فعال سازی شده و تا پایان سال این رقم به ۳۵ سایت افزایش می یابد، افزود: کلانشهر تبریز از جهت  وجود زیرساخت نسل ۴ و ۵ شبکه تلفن همراه، ظرفیت مطلوبی داشته و در این حوزه از دیگر شهرها پیشتاز است. بر همین اساس تعداد سایت ایرانسل تبریز در سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت.

عباسی آرند با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم، توسعه فیبر نوری به عنوان پروژه‌ای ملی در کشور مطرح شده و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در سند معماری شبکه ملی اطلاعات و مصوبات شورای برنامه ریزی هدفگذاری شده است تا سال ۱۴۰۴، پوشش جمعیتی کشور به نسل پنجم شبکه تلفن همراه تجهیز شود.

مدیرعامل ایرانسل توسعه بستر فیبر نوری در کلانشهرها را اولویت کاری خواند و گفت: با پیگیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بسترسازی و گام‌های اولیه برای توسعه فیبرنوری این شهر  انجام یافته و ایرانسل آماده همکاری برای آغاز این پروژه است.

عباسی آرند قدم اول توسعه فیبر نوری در تبریز را اتصال این شبکه به منازل دانست و تصریح کرد: ۲۴۰ کیلومتر برای شهر تبریز فیبر نوری پیش بینی شده و سعی داریم این پروژه زودتر از موعد مقرر در یک سال به اتمام برسد. باید شرایطی در شهر فراهم شود که شهروندان برای تامین نیازهای خود سفر درونشهری کمتری داشته و از این طریق موجب کاستن از بار ترافیکی تبریز باشیم.

وی اتمام و بهره برداری پروژه فیبر نوری تبریز راموجب توسعه کسب و کارها و گسترش اقتصاد دیجتال در این شهر عنوان کرد و افزود:  تامین زیرساخت‌هایی همچون فیبر نوری باعث افزایش درآمد برای شهر و شهروندان خواهد بود.

عباسی آرند خاطرنشان کرد: پس از احداث فیبرنوری تمامی  ارتباطات ادارات و دستگاه‌های دولتی و کسب و کارهای دیجیتال از این بستر بهره جسته و همچنین ترافیک اینترنت ایرانسل نیز به فیبر نوری منتقل خواهد شد.