پویش «باتری در بطری» در مدارس البرز اجرا می‌شود
پویش «باتری در بطری» در مدارس البرز اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، سید مهدی حسینی پیش از ظهر امروز _ سه شنبه هفتم آذر _ در جمع اصحاب رسانه از اجرای پویش باتری در بطری خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور حفاظت از محیط زیست در سطح مدارس کرج اجرایی می‌شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، سید مهدی حسینی پیش از ظهر امروز _ سه شنبه هفتم آذر _ در جمع اصحاب رسانه از اجرای پویش باتری در بطری خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور حفاظت از محیط زیست در سطح مدارس کرج اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس می‌توانند درخواست خود را برای اجرای طرح فوق اعلام کنند، افزود: با این طرح تلاش داریم آسیبی که با رها شدن باتری‌ها در طبیعت پیش رو داریم را کاهش دهیم از طرفی نسل جوان آموزش می‌بینند که چگونه از محیط زیست محافظت کنند.

قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: باتری‌ها محتوی مواد سمی مانند کادمیوم، سرب، نیکل، جیوه و روی هستند. بعضی از این عناصر از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می‌شود و برخی دیگر از طریق زنجیره غذایی جذب بدن می‌شود که میزان جذب بستگی به نوع فلز دارد.

حسینی تصریح کرد: زمانی که باتری‌های خالی شده به سطل زباله پرتاب می‌شوند و سپس در محل دفن زباله‌ها قرار می‌گیرند، پس از پوسیدگی اجزای آن مواد مختلف سازنده باتری نشت و در خاک محیط نفوذ می‌کند که می‌تواند آب‌های زیرزمینی و سطحی را آلوده کند.