“پایان آذرماه 1402” آخرین فرصت استفاده از بند ت تبصره 6 قانون
“پایان آذرماه 1402” آخرین فرصت استفاده از بند ت تبصره 6 قانون
شهردار شهرکرد گفت: مالکان حداکثرمی‌توانند تا فرصت تعیین شده در قانون(پایان آذرماه سال جاری)، نسبت به پیگیری جهت تبدیل رأی قلع به پرداخت جریمه و عوارض اقدام نمایند.

محمدحسین واحدیان با بیان اینکه یک ماه بیشتر فرصت برای استفاده از بند ت تبصره 6 قانون بودجه باقی نمانده است، اظهارداشت: مالکان حداکثرمی‌توانند تا فرصت تعیین شده در قانون(پایان آذرماه سال جاری)، نسبت به پیگیری جهت تبدیل رأی قلع به پرداخت جریمه و عوارض اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه پس از واریز عوارض نقدی جریمه به حساب شهرداری حکم قلع و قمع صادر شده توسط کمیسیون ماده صد لغو می‌شود، افزود: واریز عوارض صدور پروانه در این قانون مشمول هیچگونه تخفیفاتی نمی‌شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در این قانون بندت تبصره 6 آمده است که چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته بر خلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی باشد و استانداردهای لازم در آن رعایت نشده و استحکام بنا توسط شهرداری تایید نشود و یا تجاوز به معابر شهر و یا املاک مجاور و یا پیشامدگی داشته باشد و یا تغییر کاربری باغات و فضای سبز صورت گرفته باشد حکم صادره توسط کمیسیون لازم الاجراست.

واحدیان ادامه داد: همچنین چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده اما از نظر اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی تایید گردد، پس از احراز مالکیت، رأی قلع بنا به پرداخت جریمه و عوارض براساس نرخ روز تبدیل می‌شود.

وی گفت: تعدادی از مالکین در منطقه یک و دود مراجعه نموده و تعیین تکلیف شدند اما آن دسته از مالکانی که تاکنون مراجعه ننموده‌اند می‌توانند تا یک ماه آینده از فرصت باقی مانده بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : آرمانشهر چهارمحال و بختیاری/سما عسگری