معضل ترافیک تهران قدیمی و تکراری است
معضل ترافیک تهران قدیمی و تکراری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، جعفر تشکری هاشمی در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از اتوبوس ها و واگن های مترو در روز گذشته گفت: بر کسی پوشیده نیست که مهمترین معضل تهران مشکلات شهری و آمد و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر تشکری هاشمی در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از اتوبوس ها و واگن های مترو در روز گذشته گفت: بر کسی پوشیده نیست که مهمترین معضل تهران مشکلات شهری و آمد و شدها، ترافیک معابر، آلودگی هوا و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب است.

وی ادامه داد: همانطور که شهردار تهران اعلام کرد وضعیت ما در حوزه حمل و نقل عمومی به هیچ عنوان خوب و قابل قبول نیست، برای حل عقب ماندگی‌های موجود باید اقدامات بزرگ و جسورانه برای حمل و نقل شهر انجام شود.

تشکری هاشمی گفت: از اینکه تعدادی اتوبوس روز گذشته وارد ناوگان شدند و تعدادی ازاتوبوس های گذشته نیز تعمیر شدند خشنودیم زیرا این اقدامات می‌تواند تصویری بسازد که نشان دهنده مسیر درست باشد و در این مسیر باید گام های بلندتری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد و با چند صد دستگاه اتوبوس مشکل پایتخت حل نمی‌شود و از این رو تا رسیدن به مقصد باید اقدامات بسیاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چه اقداماتی برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی باید انجام شود، گفت: یک بخش لجستیک است یعنی باید تعمیر ناوگان، خرید اتوبوس های نو، به روزرسانی و خرید واگن های جدید انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی شهروندان را به حمل و نقل عمومی تشویق می کنیم آنها باید اطمینان داشته باشند که بعد از دقایقی اتوبوس برای جا به جایی آنها وارد ایستگاه‌ می‌شود، مسیری مشخص برای اتوبوس وجود دارد که آنها را در ترافیک شهری نمی گذارد و زمان سفرشان به حداقل می‌رسد.

تشکری هاشمی افزود: همچنین باید امکانات رفاهی داخل اتوبوس به گونه ای باشد که وقتی مسافر سوار آن می‌شود احساس تحقیر نکند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مدیریت درست ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: علاوه بر بحث لجستیکی مدیریت ناوگان هم جدی است گاهی مشاهده می‌شود که چندین دستگاه اتوبوس پشت سرهم درحال حرکت هستند و سپس با یک فاصله طولانی گروه بعدی اتوبوس ها به ایستگاه می‌رسند که این موضوع دیگر ارتباطی به تعداد اتوبوس ها ندارد بلکه به نظم و مدیریت خوب باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم معضل ترافیک که قدیمی، تکراری و کسالت آور شده را مدیریت کنیم راهی جز تامین لجستیک و مدیریت درست برای انجام کارهای عملیاتی، شجاعانه، مدیرانه و متحولانه نداریم.

انتهای پیام/