فراخوان طراحی و ساخت المان شهری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)
فراخوان طراحی و ساخت المان شهری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز  این سازمان در نظر دارد با هدف بهره گیری از هنر تجسمی و هنر مجسمه سازی در راستای تکریم مقام والای بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و فضاسازی شهر اقدام به ساخت المان شهری نماید. لذا از کلیه هنرمندان و متخصصین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز  این سازمان در نظر دارد با هدف بهره گیری از هنر تجسمی و هنر مجسمه سازی در راستای تکریم مقام والای بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و فضاسازی شهر اقدام به ساخت المان شهری نماید. لذا از کلیه هنرمندان و متخصصین و معماران شهری به منظور طراحی این اثری حجمی دعوت به عمل می آید با در نظر گرفتن سیره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) در این فراخوان هنری فاطمی شرکت کنند.  

مهلت ارسال آثار : ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲
نکات :
•    طراحی اثر می بایست بر مبنای سیره زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) باشد.
•    طرح ارائه شده می بایست قابلیت نصب شهری، ماندگاری در هر شرایط آب و هوایی، از جنس مقاوم و قابلیت جابجایی را داشته و از تمامی زوایا دید مناسبی داشته باشد.
•    هنرمندان می بایست به همراه طرح پیشنهادی، نحوه اجرا، مواد و مصالح پیشنهادی برای ساخت المان را در فرم مشخصات طرح  تکمیل و ارسال نمایند.
•    انعکاس مفاهیم شهادت، ایثار، فداکاری در اثر مورد توجه قرار گیرد.
•    داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه هنرمند و طراحی و اجرای حرفه ای توسط اعضای تخصصی کمیته داوری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج صورت می پذیرد.
•    نتایج پس از برگزاری جلسه داوری از طریق سایت سازمان اعلام می گردد.
•    هر هنرمند می بایست طرح های خود را به صورت تصویر سه بعدی بر روی لوح فشرده با جزئیات کامل به دبیرخانه فراخوان ارسال نماید.  
•    صاحبان اثر طرح های کپی به مدت یک سال از ارائه طرح به کمیته داوری محروم خواهند شد.  
•    رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه ای الزامی می باشد.
نحوه ثبت نام و ارائه طرح :
•    تکمیل فرم ثبت نام (فرم مشخصات هنرمند و فرم مشخصات طرح) الزامی می باشد.
•    هنرمند می بایست رزومه مکتوب و مصور و طرح سه بعدی بر روی لوح فشرده به دبیرخانه فراخوان تحویل دهد.
هنرمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ داخلی ۲۴۵  اداره هنرهای شهری تماس بگیرند.
نحوه داوری آثار
۱. دبیرخانه جشنواره فراخوان طراحی المان به صورت ایدهای اولیه به انضمام فرم¬های تکمیل¬شده مشخصات هنرمند و مشخصات طرح دریافت می¬کند. ایدههای دریافتی در کمیته داوری، بررسی خواهند شد.  
۲. طرح های راه یافته به کمیته داوری پس از بررسی دقیق رزومه و سوابق هنرمندان به¬خصوص در زمینه آثار اجراشده هنر شهری، براساس محورهای زیر طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد و طرح های برگزیده را اعلام می¬کنند.
۲-۱- ساختار زیباشناختی: در این بخش ساختار اثر به لحاظ روابط کیفی (ترکیب بندی و روابط بصری طرح) مورد بررسی قرار می گیرد که محوری‌ترین اصل محسوب می‌گردد.
۲-۲- تکنیک اجرایی: در این بخش، علاوه بر سادگی در ساخت و توجیه اقتصادی، ماندگاری لازم، بررسی می¬شوند.
۲-۳- محتوای اثر: در این بخش طرح ارائه شده به لحاظ موضوعی براساس ضرورت زمان و شاخصه¬های هویتی مکان و هماهنگی‌های فرهنگی (ملی، اعتقادی، اجتماعی) با محوریت موضوعی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۲-۴- مکان اجرای اثر: در این بخش تناسبات و قابلیت¬های اجرایی طرح در مکان مورد نظر به لحاظ بافت شهری (اعم از معماری محیطی و مبلمان شهری)، و میدان دید بیننده بررسی می‌شود.
۳. تمامی هنرمندانی که طرح آنها برگزیده می¬شود، ضروری است در جلسه¬ای باحضور کمیته داوران، به منظور تحلیل اثر، ویرایش ایدهها، تنظیم و هماهنگسازی تکنیکها و روشهای اجرایی در شهر، توسعه و مناسبسازی طرح¬ها، تثبیت و جانمایی موقعیت اجرایی آثار و بررسی و تعیین قیمت نهایی اثر، حضور یابند.
۴. آثار منتخب پس از بررسیهای کارشناسی از نظر اجرا، برآورد هزینه و توافق نهایی با هنرمند، طی عقد قرارداد، اجرا می شوند.

 نشانی دبیرخانه 
کرج، عظیمیه، ضلع شمال شرقی میدان اسبی(استقلال)، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، طبقه دوم، اداره هنرهای شهری کدپستی ۱۳۵۸۸-۳۱۵۵۸  –   تلفن: ۳۲۵۳۰۲۰۲-۰۲۶ داخلی ۲۴۵