ضرورت ممانعت از تردد خودروهای با پلاک شهرستان در پایتخت
ضرورت ممانعت از تردد خودروهای با پلاک شهرستان در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از مشکلات پایتخت توقف خودروهای فاقد پلاک تهران در معابر است، یادآور شد: باید نسبت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از مشکلات پایتخت توقف خودروهای فاقد پلاک تهران در معابر است، یادآور شد: باید نسبت به اخذ مصوبات قانونی برای مقابله با چنین موضوعی اقدام شود.

وی افزود: اگر پلیس راهور بخواهد اقدام مؤثری برای عارضه های اجتماعی انجام دهد، باید مصوبات قانونی را از نهادهای قانون گذار دریافت کند. ما در کمیسیون برنامه و بودجه همواره نگاه حمایتی از پلیس داریم و امیدواریم این نگاه حمایتی دوسویه باشد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه معضلات ترافیک روز به روز افزایش پیدا می کند، گفت: باید نصب دوربین ها با جدیت دنبال شود و حتی اگر لازم است در متمم بودجه نیز لخاظ شود.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم معابر را برای خوردوها مناسب سازی کنیم و تا حدی نیز برای عابران، معابر را مناسب سازی کرده ایم اما تردد موتورسواران حادثه ساز است و باید این موضوع را پیگیری کرد.

علوی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی یکی از نکات مهم است، یادآور شد: ما در بخش آموزش های مجازی در دوران کرونا موفق نبودیم و حالا با فعالیت مدارس، می توان برنامه ریزی مناسبی برای آموزش انجام داد. حوزه آموزش شهرداری و راهنمایی و رانندگی در این راستا همراه شوند و ستاد سمن ها نیز آمادگی دارد که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه تصادفات در زمان اوج ترافیک منجر به مسدود شدن معابر می شود، تصریح کرد: این تصادفات زمانی رخ می دهد که نیروهای پلیس درگیر بازگشایی ترافیک گلوگاه ها هستند و همین باعث می شود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای رسیدن به محل تصادف، زمان صرف شود.

وی ادامه داد: می توان با همکاری بیمه ها شرایطی را ایجاد کرد که در همان زمان خسارت تصادفات و تنظیم و ابلاغ کروکی را انجام داد و می توان بخشی از گره های ترافیکی را با چنین اقداماتی باز کرد.

عباسی با بیان اینکه در معابر اصلی چندان نمی توان با مداخلات انسانی اقدامی انجام داد، گفت: در معابر فرعی صنوف با سد معبر مزاحمت هایی را ایجاد و نیمی از یک خیابان را مسدود می کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مردم نیز نمی پذیرند که برای منفعت عده ای، آسیب ببینند؛ لذا تقاضای ما این است که ابلاغی به مراکز راهنمایی و رانندگی صورت بگیرد تا برخورد لازم را داشته باشند.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه اینجا خانه مردم است و باید با دید آنها به ترافیک نگاه کرد، یادآور شد: ترافیک روز به روز بیشتر می شود؛ هر روز خودرو وارد تهران می شود اما هیچ خودرویی خارج نمی شود.

وی افزود: عدم خروج خوردوها از چرخه تردد، عدم تأمین پارکینگ، اجرای طرح های عمرانی و ساخت و ساز بدون پیوست ترافیکی و مواردی از این قبیل از مشکلات مرتبط با ترافیک است؛ اگر موتورسیکلت ها ساماندهی شوند بخشی از مشکلات رفع خواهد شد. موتورها در خطوط بی آرتی، تونل ها و خطوط امدادی فعالیت می کنند و مردم را آزار می دهندو

امانی گفت: ساماندهی ترافیک مرکزی تهران یکی دیگر از درخواست هاست؛ می توان کامیونت ها و وانت بارهایی که به باراندازها می آیند، ساماندهی کرد. تردد از خیابان خیام به معنای واقعی شرم آور است و باید برنامه ای برای آن پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه سومین مساله برخورد با سد معبر خودروهاست، یادآور شد: اگر این سه مساله در دو ساله باقی مانده مدیریت شهری برطرف شود، قدم بزرگی برداشته شده است.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه رفع معظل ترافیک اراده ملی می طلبد، تأکید کرد: باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت بگیرد؛ خواسته پلیس از شهرداری در مهرماه منطقی نیست و تا زمانی که سفارشات اتوبوس و مترو به نتیجه برسد، باید فکری به حال ترافیک کرد و آموزش را جدی گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از درخواست های ما از پلیس این است که خطوط ویژه ساماندهی شوند؛ چراکه در برخی موارد می بینیم خطوط ویژه حتی از خطوط عادی شلوغ تر هستند و باید اقداماتی از قبیل ساماندهی این خطوط انجام داد تا به مردم آرامش و آسایش بخشید.

در ادامه این جلسه سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در مناطق، توقف طولانی مدت برخی خودروهاست، یادآور شد: این خودروها به فضاهایی برای بزهکاری اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود: معاینه فنی خودروها نیز از دیگر مسائل است که عدم توجه به آن منجر به خسارت خواهد شد؛ از سویی دیگر آلودگی هوا باعث ایجاد مشکلات جسمی برای مردم می شود.

نجفی با تأکید بر اینکه تکالیف قانون هوای پاک باید اجرایی شود، تصریح کرد: امروز در کل دنیا به مبحث فرهنگ سازی توجه ویژه صورت می گیرد و باید از سنین پایه و مدارس ابتدایی این اقدام را آغاز کرد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا نیز با اشاره به سد معبر توسط وانت بارها، گفت: تقاضای ما این است که راهنمایی و رانندگی ورود جدی به موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: توقف وانت بارها در معابر و تبدیل کردن فضا به بارانداز و مغازه از معضلاتی است که شاهد آن هستیم و با توجه به اینکه نظم دهی به خودروها از وظایف پلیس است، درخواست رسیدگی به این مساله را داریم.

در ادامه مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی نقاط شهر دوربین ثبت تخلف وجود ندارد و یا آسیب دیده اند، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات این است که صاحبان برخی خودروها خارج از شهر تهران معاینه فنی انجام داده اند و بر اساس استانداردهای معاینه فنی در پایتخت نیست.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان که از خطوط ویژه تردد می کنند، ترافیک را درک نمی کنند، تصریح کرد: اگر یک وزیر در ترافیک معطل می شد، زودتر تدبیری برای این موضوع می اندیشید. چرا باید در کشور تعدادی افراد خاص باشند و مجوز داشته باشند که در خطوطی خاص تردد کنند؟ ما به عنوان نماینده مردم از این موضوع گلایه مند هستیم و تقاضا می کنیم موضوع پیگیری شود. درخواست می کنیم جز خودروهای امدادی، دیگر خودروها در خطوط ویژه تردد نکنند.

پیرهادی با اشاره به تردد وسایل نقلیه آلاینده نیز گفت: خودروهایی وجود دارند که حجم آلایندگی آنها بسیار زیاد است و باید از تردد آنها خودداری کرد.

وی به وقوع زلزله در هرات نیز اشاره کرد و افزود: درخواست ما این است که شهرداری کمکی به مردم زلزله زده افغانستان داشته باشد و شهردار تهران این موضوع را در هیئت دولت پیگیری کند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه پیشنهاد می کنیم تعدادی افسر جوان انتخاب و به کشورهایی که تجربیات موفقی در ترافیک دارند، اعزام شوند، خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها می تواند در رفع این مشکل اثرگذار باشد؛ چراکه راهنمایی و رانندگی در کشور ما نیاز به تحول دارد.

انتهای پیام/