راه‌اندازی اینترنت دهستان موگویی خواسته بحق مردم است
راه‌اندازی اینترنت دهستان موگویی خواسته بحق مردم است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمانپور امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: ارتقای اینترنت در روستاهای دزک‌آباد، بیرگان و روستاهای دزک علیا، دزک سفلی و دزک سرچشمه در بخش دوآب صمامی با توجه به آموزش برخط مدارس، ضرورت ارتقای سایت‌های بخش بازفت با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمانپور امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: ارتقای اینترنت در روستاهای دزک‌آباد، بیرگان و روستاهای دزک علیا، دزک سفلی و دزک سرچشمه در بخش دوآب صمامی با توجه به آموزش برخط مدارس، ضرورت ارتقای سایت‌های بخش بازفت با توجه به وجود ۱۸ سایت در این بخش که از این تعداد تنها پنج سایت ۴G است، ضروری است.

وی افزود: ارتقا و راه‌اندازی اینترنت در دهستان محروم موگویی، ارتقای اینترنت در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ، روستاهای مسیر بخش‌آباد و قلعه‌سنگی و نیاکا، درخواست اتصال فیبر نوری منطقه چلگرد به بخش صمصامی تا گردنه شاه‌منصوری به سمت روستاهای منطقه بیرگان و درخواست ادامه فیبر نوری از سمت شهر چلگرد به دهستان موگویی، از روستای میهه تا گردو و از دوراهی نعل‌اشکنان تا غلام‌آباد و از قلعه‌تنگ تا چهارموران از خواسته‌های مردم است.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه گازرسانی به مناطق علاوه بر خدمت به مردم خدمت به محیط زیست، منابع طبیعی و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و ضوابط موجود در واگذاری انشعابات گاز مردم با مشکل دریافت پروانه ساختمانی مواجه هستند، لذا چاره‌اندیشی برای منطقه سردسیری و سوخت‌رسانی نفت سفید نیز به صورت جدی و هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: درخواست برآورد میزان خسارت‌های وارده به معابر روستاها براثر عملیات پیمانکاران اداره گاز و پرداخت به آن‌ها جهت تعمیر آسفالت آسیب‌دیده و شن‌ریزی مجدد معابر را از مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری مطالبه داریم.

زمانپور ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به شناخت نداشتن شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

عضو شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ افزود: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی اضافه کرد: وضع قوانین نیز باید به صورت منطقه‌ای باشد، به این دلیل که بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی ندارد و منجر به مهاجرت افراد می‌شود، همچنین رفع موانع ساخت‌وساز و تغییر کاربری و الحاق زمین‌ها ضرورت دارد.