در شهرداری تهران به دنبال تامین منابع آب پایدار هستیم
در شهرداری تهران به دنبال تامین منابع آب پایدار هستیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، در جلسه نظارت ستادی محیط زیست منطقه ۷ و بازدید محیط زیستی از این منطقه “حلیا سادات حسینی” مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران ضمن بازدید از پروژه های زرین گلاب، میدان سپاه و برخی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، در جلسه نظارت ستادی محیط زیست منطقه ۷ و بازدید محیط زیستی از این منطقه “حلیا سادات حسینی” مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران ضمن بازدید از پروژه های زرین گلاب، میدان سپاه و برخی پروژه های گزارشی از وضعیت محیط زیستی این منطقه ارائه کرد.

در زمینه محیط زیست شاهد تحولات مثبتی در منطقه ۷ هستیم

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران در جلسه نظارت ستادی وضعیت محیط زیستی منطقه ۷ با تقدیر از فعالیت مدیران منطقه هفت در زمینه فعالیت های زیست محیطی گفت: تخصص و دیدگاه محیط زیستی مدیر ارشد مجموعه مبنای عملکرد منطقه هفت و تحولات مثبت صورت گرفته بوده است لذا انتظار می رود با همین نگاه موضوع را ادامه دهند تا شهرداری منطقه ۷ را به عنوان شهرداری نمونه در حوزه محیط زیست داشته باشیم.

حسینی بر اهمیت مدیریت منابع آب در تهران تاکید کرد و افزود: ما در اداره کل محیط زیست به دستور شهردار تهران به دنبال تامین منابع آب پایدار هستیم و به دستور ایشان این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به بازدید از پروژه زرین گلاب عنوان کرد: در تامین منابع پایدار یکی از ارکان موضوع، راه اندازی تصفیه خانه های محلی است و با توجه به اهمیت موضوعاتی مانند رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل در ساخت و یا استفاده از تصفیه خانه ها به نظر میرسد فضا و این پتانسیل وجود دارد که منابع پایدار آب در این منطقه تامین شود.

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در زمینه ساخت تصفیه خانه ها رویکرد اول ما استفاده از کارشناسان و مشاوران محلی برای تعیین محل و میزان حقابه است، چون اشرافی که آنها بر منطقه دارند فرایند کار را راحت تر پیش می برد. در رویکرد دوم بحث تاثیرگذاری و نتایجی هست که با ساخت این تصفیه خانه ها به آن خواهیم رسید.

حسینی به «اسکان کارگری» در منطقه اشاره کرد و گفت: در ساخت ساختمان های اسکان کارگری باید رویکرد مدیریت سبز در دستور کار قرار داشته باشد و امیدوارم منطقه ۷، اولین ساختمان سبز اسکان گارگری را در شهر تهران داشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به فعالیت مدیران منطقه ۷ در زمینه محیط زیست، این منطقه به عنوان منطقه نمونه محیط زیستی معرفی شود.

در این جلسه همچنین نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ با تاکید بر رعایت موازین زیست محیطی به عنوان یک سیاست اصولی گفت: به نظر می رسد از نگاه تشریفاتی به محیط زیست عبور کرده ایم و علاوه بر مدیران و دست اندرکاران، هر شهروندی این ضرورت را احساس کرده است که محیط زیست را باید حمایت کرد.

وی افزود: امروز دیگر به خاطر برخی اتفاقات مثل تغییرات اقلیمی همگان متوجه شده اند که کره زمین از نظر زیست محیطی دچار مشکل شده است و تا برای حفظ محیط زیست وفاق حاصل نشود ، تلاش ها در این زمینه کارساز نخواهد بود.

شهردار منطقه ۷ در ادامه گفت: امیدوارم با فعالیت نهادهای مردم نهاد و احساس مسئولیت دولتمردان کشورهای جهان ، سیاست های کشورهایی که جهان را آلوده می کنند تغییر یابد و بی توجهی برخی قدرت ها به محیط زیست برای تولید بیشتر تغییر کند و امیدوارم جلوی سیاست های نادرست زیست محیطی در همه جای دنیا گرفته است.

آبادیان بر توجه به انرژی های پاک تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست های اصولی شهرداری تهران استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی است. این که شهردار تهران به این موضوع توجه کرده است و برنامه هایی مانند مثل برقی کردن حمل و نقل عمومی را مطرح کردند و این اتفاق مهمی است و به نظر می رسد به عنوان یک دستاورد در تاریخ این شهر ثبت خواهد شد.

وی افزود: وضعیت شهر تهران و تاب آوری آن در زمینه آلودگی هوا و شرایط زیست محیطی نامناسب است و خیلی از کارشناسان این را ناشی از مصرف سوخت فسیلی و احتراق ناشی از آن می دانند اگر برنامه هایی مانند برقی سازی خودروهای حمل و نقل عمومی اجرایی شود مشکلات شهر در زمینه آلودگی کمتر خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: همکاران من در منطقه هفت اهتمام ویژه ای به استانداردهای زیست محیطی داشته اند و در همین راستا تلاش می کنیم ایستگاه های باقیمانده از خطوط شش و هفت در این منطقه تا پایان سال آینده بهره برداری شوند و حمل و نقل عمومی نقش بیشتری در ترددهای شهری داشته باشد. همچنین طرحی را در راستای مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی مبنی بر «قرار گرفتن حمل و نقل عمومی به عنوان پایه تردد طرحی در منطقه هفت آماده و مصوب شده است.

وی همچنین به برخی اقدامات دیگر در منطقه اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ فاضلاب شهری به عنوان یک زیرساخت مهم زیست محیطی در منطقه ما شرایط خوبی دارد اما ما تلاش داریم این را به صد در صد برسانیم.

در این مراسم همچنین مصطفی علیپور معاون خدمات شهری منطقه ۷ به ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری منطقه هفت در زمینه حفاظت از محیط زیست پرداخت و بیان کرد: برای تامین آب فضای سبز منطقه دو مخزن در منطقه وجود دارد و یک مخزن در بوستان نیاکی در حال ساخت است.

وی با بیان این که منطقه هفت ۷۳ بوستان دارد که از نظر ایمنی و HSE همواره مورد پایش و بررسی قرار می گیرد، یادآور شد: یک محوطه ۷۶۰۰ متری هم در ناحیه ۵ داریم که شهردار منطقه در حال مذاکره برای تملک و تبدیل آن به بوستان آن هستند و در صورت افزوده شدن به فضای سبز سرانه فضای سبز منطقه بهبود خواهد یافت.

علیپور درباره ساخت خانه های محیط زیست هم تصریح کرد: منطقه هفت ۱۴ محله دارد و هم اکنون ۱۴ خانه محیط زیست در سرای محله تشکیل شده است و این اتفاق خوبی است و ما از ظرفیت های محلات در آموزش و حفاظت از محیط زیست استفاده می کنیم.

انتهای پیام/