تکلیف خرید باغات و ارائه بسته تشویقی یکی از وظایف شهرداری است
تکلیف خرید باغات و ارائه بسته تشویقی یکی از وظایف شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  قانون حفظ و گسترش فضای سبز، اظهار کرد: با عنایت به اینکه تنها قانون حفظ و گسترش فضای سبز همین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  قانون حفظ و گسترش فضای سبز، اظهار کرد: با عنایت به اینکه تنها قانون حفظ و گسترش فضای سبز همین قانون و آیین نامه شورای عالی استانهاست، در آخرین مصوبه فهرستی از تکالیف به شهرداری ها و شوراهای شهر و دستگاه قضایی داده شده که اگر اجرایی شود عمده دغدغه ها رفع و رجوع خواهد شد.

وی افزود: مطابق یکی از مواد این آیین نامه، عدم ارسال بسیاری از پرونده ها به شورا به صراحت تعیین تکلیف شده و مشخص نیست که چرا گردش کار اضافه انجام شده است. از سویی دیگر باید پاسخ استعلام ظرف مدت ۱۰ روز در سامانه داده شود اما رکود پاسخگویی تبدیل به عادت شده است.

صادقی با بیان اینکه مطابق با یکی از مواد آیین نامه شورای عالی استانها باید شهرداری سالیانه ۲۰ درصد درختان را پلاک گذاری کند، تصریح کرد: تکلیف خرید باغات و ارائه بسته تشویقی یکی از وظایف شهرداری است اما اقدامی در سالهای اخیر صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: شورای شهر باید گزارش حسن اجرای آیین نامه شورای عالی استانها را به این شورا ارائه دهد و حتی یک مورد گزارش شهرداری تهران در جهت حفظ حقوق بیت المال در شورای شهر ارائه نشده است. با خود رأی بودن و سلایق شخصی نمی توان به هدف قانون گذار رسید، لذا تذکر می دهم که شهرداری و شورای شهر نسبت به اجرای این آیین نامه اقدام کند و به فوریت گزارشات لازم را ارائه دهد.

انتهای پیام/