تهران نیازمند تحول همه‌جانبه است/ هماهنگی مجموعه مدیریت شهری با مسؤلان برای خدمت به مردم
تهران نیازمند تحول همه‌جانبه است/ هماهنگی مجموعه مدیریت شهری با مسؤلان برای خدمت به مردم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، همایش فصلی مدیران شهرداری تهران صبح امروز -۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲- در محل سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.  علیرضا زاکانی شهردار تهران در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نشست فصلی مدیران گفت: این جلسه، مهم‌ترین جلسه ما در شهرداری است. جایی که همه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، همایش فصلی مدیران شهرداری تهران صبح امروز -۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲- در محل سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نشست فصلی مدیران گفت: این جلسه، مهم‌ترین جلسه ما در شهرداری است. جایی که همه مدیران ارشد شهرداری تهران گرد هم آمده و با نگاه به گذشته، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: معضلات شهری، به اهرمی برای تحول شهر بدل شده است. مثلا کمبود منابع و اعتبارات مدیران زمین‌گیر شده بودند. امروز اما از این مشکل عبور کرده‌ایم. روزی شهر در سردرگمی قرار داشت، معلوم نبود کدام پروژه باید پیگیری شود. امروز اما چارچوب نظری برای تحول شهر معلوم است. برنامه‌هایی که گام به گام ما را به آن می‌رساند نیز معلوم است.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در پایتخت گفت: ناهماهنگی در مدیریت شهری یکی از معضلات تهران بود؛ امروز اما هماهنگی کامل میان مجموعه مدیریت شهری، شورا و مسؤلان مختلف شهری وجود دارد. امروز می‌باید به افق‌های بالاتری فکر کرد. تهران نیازمند تحول بزرگ و همه‌جانبه است. این تحول الهام‌بخش دیگر شهرها و کلان شهرهای ایران خواهد شد. حتی از تجربیات تهران می‌توان برای توسعه پایتخت‌های کشورهای همسایه و مسلمان استفاده کرد.

وی با یادآوری محورهای چهارگانه تحول در مدیریت شهری، اضافه کرد: تحول درون‌زا، تحول کالبدی، تحول نرم و تحول در زیرساخت‌های هوشمند شهر جز با الطاف الهی و همت مدیران شهرداری تهران محقق نخواهد شد. برای هر بخش اهداف و برنامه‌هایی طراحی شده است. برنامه‌ای ۵ بخشی مثلا در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک طراحی شده است. از کاهش تقاضای سفر گرفته تا افزایش مطلوبیت استفاده از ظرفیت‌های ناوگان عمومی در کشور.

شهردار تهران افزود: گام سوم برقی‌سازی برای کاهش آلودگی هوا است. گام چهارم تحول در حوزه حمل‌ونقل، صورت‌بندی جدید برای استفاده از خدمات ناوگان است. برنامه پنجم نیز مدیریت ترکیبی ترافیک برای رفاه شهروندان است.

زاکانی به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: برنامه، امسال عبور از رکورد تحقق منابع است. روزی بدهی ۵۰ همتی شهر را بهانه کار نکردن می‌دانستند! امروز اما در بالاترین سطح هم بدهی‌ها تسویه می‌شود، هم اعتبارات و منابع جدید خلق شد.

زاکانی در پایان با تقدیر از همکاری شورای شهر تهران در پیشبرد اهداف مدیریت شهری گفت: از جناب آقای مهندس چمران و همه نمایندگان محترم شورا تشکر می‌کنم. از تلاش همه مدیران و تمام کارمندان تلاشگر شهرداری تهران که با تلاش شبانه‌روزی آنها کارها پیش می‌رود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/