تشریح عملکرد یک‌ساله شهرداری منطقه ۱۰
تشریح عملکرد یک‌ساله شهرداری منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با ارائه آماری از عملکرد یکساله مجموعه شهرداری منطقه از پیشتازی مدیریت شهری در همه ابعاد عمرانی، شهرسازی، درآمدزایی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فضای سبز، مباحث اجتماعی و فرهنگی و غیره گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با ارائه آماری از عملکرد یکساله مجموعه شهرداری منطقه از پیشتازی مدیریت شهری در همه ابعاد عمرانی، شهرسازی، درآمدزایی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فضای سبز، مباحث اجتماعی و فرهنگی و غیره گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت جدید شهری، نوسازی بافت‌فرسوده و ایمن‌سازی ساختمان‌هاست و باتوجه به آنکه بخش اعظمی از منطقه در این بافت قرار گرفته و تراکم بالای جمعیتی، نیازمند ورود جدی در این حوزه بود.

وی افزود: باتوجه به این مهم از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲، بیش از ۸۰ درصد پروانه‌ ساخت املاک در بافت‌فرسوده بوده که در نهایت منجر به احداث سه هزار واحد مسکونی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به کسب رتبه دوم در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران در خصوص اجرای ماده ۱۰۰ تصریح کرد: صدور ۵۹۸ پروانه تخریب، نوسازی و شهرسازی، رشد سه برابری صدور پروانه در بافت‌فرسوده، پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه کاهش عرض خیابان کمیل، پیشرفت ۶۰ درصدی تغییر پهنه خیابان آذربایجان از اداری به مختلط، تعیین تکلیف تعریض گذر شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام(ره)، اعطای تسهیلات احداث ۴طبقه به بیش از ۳۰ پلاک در منطقه از جمله اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای نوسازی بافت منطقه بوده است.

شهردار منطقه ۱۰ در بحث ملاقات مردمی و ارتباط با شهروندان گفت: در دوره مدیریت اینجانب در شهرداری منطقه ۱۰ ارتباط با شهروندان از اولویت های مدیریت شهری بوده است که در این رابطه در ملاقات های حضوری و درخواستهای سامانه ای به بیش از ۵۶۰۰ درخواست رسیدگی شده است.

وی همچنین در بحث تکریم خانواده شهدا بیان کرد: مدیریت شهری تکریم خانواده شهدا و دیدار با این عزیزان را از جمله دستور کارهای لاینفک خود می داند که در همین رابطه دیدار و تکریم ۲۶۸ خانواده شهید طی ۱۲ ماه انجام شده است.

 افتتاح پایانه تاکسیرانی بریانک

اخ‌الصنایع در ادامه با اشاره به بهبود، ارتقاء و ایمن‌سازی معابر گفت: در این راستا اقدامات متعددی از قبیل خط‌کشی بلوک عابرپیاده و کانال به طول حدود ۱۰ هزار متر، اصلاح هندسی ۸ نقطه به متراژ حدود یک‌هزار و ۶۰۰ مترمربع، ۳۰ عدد خط‌کشی ویژه پارکینگ معلولان، نصب و نگهداری بیش از ۴۰ تابلو پارکینگ ویژه معلولان، بهسازی پارکینگ‌های طبقاتی، افتتاح و احداث پایانه تاکسیرانی بریانک، تجهیز و نگهداشت خطوط بی‌آرتی، خط‌کشی‌های محوری، عابر پیاده و رفع نواقص ترافیکی انجام شده است.

 اجرای ۳۴ هزار تن آسفالت در نواحی سه‌گانه

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: در نهضت عمران شهری از مهر سال قبل تا مهر امسال، عملیات آسفالت معابر اصلی و فرعی نواحی سه‌گانه به صورت گسترده و با هدف اصلاح چهره شهر و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در دستور کار قرار گرفت. در این رابطه از مجموع ۳۴ هزار تن آسفالت، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به صورت دستی، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت به صورت مکانیزه عملیاتی شده است.

اخ‌الصنایع اظهار کرد: ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌راه سازی، ۱۵ هزار متر طول تبدیل نهر به کانیو، اجرای ۲ کیلومتر فاضلاب شهری، افتتاح مخزن بتنی بوستان آئینه، پیشرفت ۹۲ درصدی نصب انشعاب محله جی و هاشمی و صدور ۱۴ فقره مجوز حفاری به متراژ ۱۲ هزار متر طول از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

 افزایش سرانه فضای سبز؛ افتتاح خانه محیط زیست و بوستان صاحب الزمان

وی با بیان اینکه منطقه۱۰ چهار برابر میانگین شهر تهران تراکم دارد و سرانه فضای سبز آن به ازای هر نفر ۲.۸ مترمربع است، گفت: ایجاد فضای سبز و زیباسازی معابر و پیاده‌راه‌ها از جمله امور مهمی است که مدیریت شهری منطقه به صورت جدی در دستورکار خود قرار داده است.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: رنگ‌آمیزی ۶۱ هزار مترمربع جداول و پل‎های عابرپیاده، ۵۹۰ مورد نوسازی و رنگ‌آمیزی زیرمخزنی‌ها، تخلیه ۲۵۰ تن لجن در طرح‌های ویژه لایروبی انهار و تخلیه حوضچه‌ها، کاشت ۳۲ هزار نشاء فصلی، افتتاح خانه محیط‌زیست در مسجدالمهدی، افتتاح بوستان صاحب‌الزمان(عج) و اجرای پروژه‌های باغ عزیز و باغ نظر (بوستان مادر و کودک) از جمله اقدامات مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری و فضای سبز در این بازه زمانی یکساله بوده است.

 افتتاح مجموعه توانمندسازی کوثر

اخ‌الصنایع با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی پیشانی و اصالت یک شهر محسوب می‌شود، اذعان کرد: ارائه خدمات فنی و شهرسازی و عمرانی از وظایف ذاتی شهرداری‌هاست و در کنار آن توجه ویژه به مقوله فرهنگ امری اجتناب ناپذیر است که در این زمینه مجموعه شهرداری منطقه تلاش کرده با افتتاح کنگره شعر وادب امام هادی(ع)، افتتاح بوستان مادر و کودک، تشییع پیکر شهید گمنام، افتتاح مجموعه توانمندسازی کوثر ۳ و ۴، برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان، کودکان کار و افراد کم‎برخوردار و در معرض خطر، ویژه برنامه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها ویژه بانوان منطقه، دوشنبه‌های سالمندی، ارائه خدمات سلامت محور، چهارشنبه‌های معلولان و غیره گامی مؤثر در این زمینه بردارد.

افزایش ۳۵ درصدی درآمدهای شهرداری

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به عملکرد یک‌ساله مدیریت شهری در حوزه مالی و اقتصادی گفت: در بازه زمانی مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱،  ۳۵ درصد افزایش درآمد داشته‌ایم. همچنین مجموعه شهرداری منطقه در بحث حقوقی اقدامات قابل توجهی داشته است که مهم‌ترین آنها اجرای طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) پس از ۲۰ سال بود.

انتهای پیام/