به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار داشت: در روز شنبه -سی دی ماه ۱۴۰۲- در مراسمی در قالب یکی دیگر از رویدادهای امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیران ارشد شهری شاهد بهره برداری […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار داشت: در روز شنبه -سی دی ماه ۱۴۰۲- در مراسمی در قالب یکی دیگر از رویدادهای امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیران ارشد شهری شاهد بهره برداری از اولین پل سواره رو مجهز به سیستم مکانیزه برف زدائی در پایتخت خواهیم بود.
وی با اشاره به سامانه پیش بینی شده در این پل گفت: رویکرد حوزه فنی و عمرانی در پروژه ها نگاه تحولی است. سیستم مذکور با نصب مخازن ۱۵۰۰۰ لیتری مایع استات کلسیم منیزیم و تجهیز عرشه پل به شیبراهه ها، مانع از یخ زدگی برای روی مسیر در فصول سرد سال خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه پل موسوم به B۹ در بزرگراه ارتش یک دوربرگردان غیر همسطح است که به دلیل شرایط منطقه و تقاضای سفر بالا در اولویت اجرایی قرار گرفت، افزود: این پروژه به عنوان یک پروژه نمونه ساخته شده و در طول آن سیستم لوله کشی هایی قرار دارد که همزمان با برودت هوا و بارش برف سنسورهای آن از طریق تابلو فرمانی که در آن تعبیه شده، دما و رطوبت را به طور خودکار سنجش کرده و در زمان بارش برف با پاشش مایع «استات کلسیم منیزیم» که ذوب کننده برف و یخ است به جای نمک و شن مانع از یخ زدگی مسیر خواهد شد. ضمناً استفاده از درزهای انبساط مغزی نواری جدید در این پروژه ، گام دیگری در طول عمر و افزایش کارائی این پروژه می باشد.
حق بین در بخش دیگری از سخنان خود تغییر خطوط عبوری به واسطه دوربرگردان های همسطح در بزرگراه ها را از عوامل ایجاد ترافیک و افزایش وقوع تصادفات و خطرات ناشی از آن دانست و گفت: مدیریت شهری جمع آوری تعدادی از دوربرگردان های همسطح و جایگزینی آن با دوربرگردان های غیرهمسطح را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران دوربرگردان غیر همسطح غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار نیروی زمینی را از جمله ثمره این تلاش ها برشمرد و افزود: احداث این پل در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.
حق بین گفت: این پروژه شامل یک دستگاه دوربرگردان به طول ۳۶۰ متر و عرض متوسط ۸.۵ متر دارای دو خط عبوری و دو پیاده رو می باشد و برای احداث این پل ۳۶ شمع و ۷ ستون اجرا شده است.
حق بین ادامه داد: ایمن سازی و روان سازی ترافیکی بزرگراه ارتش، ارتقاء عملکرد محور ارتش از بلوار به بزرگراه، ایجاد بستر مناسب برای اجرای مسیر اتوبوسرانی سریع (BRT) و تسهیل دسترسیهای محلی به خیابان شاهد و شهرک شهید محلاتی از جمله تاثیرات ترافیکی اجرای این پل به شمار میآید.
انتهای پیام/