بافت‌ فرسوده اصفهان با بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز جانی دوباره می‌گیرد
بافت‌ فرسوده اصفهان با بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز جانی دوباره می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هرکجا که دولت و ارکان حکومت از جمله مدیریت شهری بتواند مردم را به عرصه‌های مختلف وارد کند، موفقیت قطعی است، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌ها، عرصه ساخت‌وساز و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری است. وی افزود: شهرداری اصفهان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هرکجا که دولت و ارکان حکومت از جمله مدیریت شهری بتواند مردم را به عرصه‌های مختلف وارد کند، موفقیت قطعی است، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌ها، عرصه ساخت‌وساز و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری است.

وی افزود: شهرداری اصفهان با توجه به عزم جدی خود بر بازسازی ساختمان‌های فرسوده شهر، بسته تشویقی مقرون به‌صرفه‌ای را در نظر گرفت تا جذابیتی را برای ساکنان و علاقه‌مندان فعالیت در بافت فرسوده ایجاد کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با اجرای این بسته‌های تشویقی شاهد افزایش آمار صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر باشیم، تا این بافت‌ها جانی دوباره بگیرد و حیات را به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بازگردانیم.

میرباقری گفت: در بعضی بافت‌های فرسوده شهر به‌ویژه بافت‌های فرسوده و تاریخی شاهد هستیم که حیات در این نقاط جریان ندارد؛ تا زمانی که ساکنان بافت فرسوده از محله خود احساس رضایت و آرامش نداشته باشند، نمی‌توان شاهد رشد آن بود، از این‌رو سعی کردیم تا برای بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی بسته‌های تشویقی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با مشارکت شهروندان، شاهد اصلاح بافت‌های فرسوده و رشد این بافت‌ها باشیم، ادامه داد: رونق در ساخت‌وساز بافت فرسوده موجب می‌شود معابر این نقاط اصلاح شود و ساکنان خدمات کامل‌تری را دریافت کنند، همچنین ایمنی ساختمان‌ها و کیفیت زندگی در نقاط بافت فرسوده افزایش پیدا می‌کند.