اجرای پروژه‌های سلامت‌محور در جنوب‌غرب تبریز
اجرای پروژه‌های سلامت‌محور در جنوب‌غرب تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۷ تبریز ضمن تشریح برخی از پروژه های عمرانی در ۸ ماه اول سال گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد تجلی عزم شهرداری در جهت توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری است. به گزارش شهریار، اصغر آدی‌بیگ اظهار کرد: اعتبار پروژه سالن ورزشی در حال ساخت در محله خلجان ۱۴۶ میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۷ تبریز ضمن تشریح برخی از پروژه های عمرانی در ۸ ماه اول سال گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد تجلی عزم شهرداری در جهت توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش شهریار، اصغر آدی‌بیگ اظهار کرد: اعتبار پروژه سالن ورزشی در حال ساخت در محله خلجان ۱۴۶ میلیارد ریال و به مساحت ۱۳۹۲ مترمربع، اعتبار سالن ورزشی محله کوجووار به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال و به مساحت یک هزار و ۵۶۲ مترمربع و اعتبار سالن ورزشی پشت پارک فضیلت در آخماقیه مبلغ ۱۶۴ میلیارد ریال و به مساحت  دو هزار و ۵۳۰ متر مربع به کارفرمایی سازمان پیش ساخته آذربایجان در حال اجرا است.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضاهای سبز در قالب پارک های محله‌ای گفت: عملیات احداث پارک محله ای در خلجان، کوجوار و بوستان کتاب ابوذر در دستور کار شهرداری منطقه ۷ تبریز قرار گرفته است.

آدی بیگ ادامه داد: با ایجاد پارک های محله ای می توان زمینه های مساعد و مناسبی را برای تفریح و سرگرمی اهالی و خانواده ها فراهم آورد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه گفت: در راستای تکمیل زیرساخت‌ پارک‌ها و اماکن عمومی سطح منطقه، عملیات احداث یک باب سرویس بهداشتی ۵۰ مترمربع و دارای چهار چشمه و با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در مسیر خلجان روبروی مسجد شهدای خلجان در حال اجرا است.

آدی‌بیگ ادامه داد: طی ماه های گذشته ساخت سرویس بهداشتی در پارک خانواده رواسان و همچنین با بازسازی سرویس های بهداشتی پارک های کریمی مراغه ای، نیلوفر و چشم انداز،ستارخان،تمامی پارک های واقع در محور ورودی و خروجی جنوب غرب تبریز مجهز به سرویس بهداشتی در شان و منزلت شهر تبریز برای استفاده میهمانان و مسافران شده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز همچنین گفت: تصفیه خانه لوکال با هدف مقابله با بحران کم آبی، پیشگیری از هزینه های تخلیه چاه سرویس های بهداشتی و در راستای حفاظت از محیط زیست در دو پارک کریمی مراغه ای، نیلوفر و چشم انداز احداث شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این چاه سرویس های بهداشتی این پارک‌ها به صورت دوره ای تخلیه می شد که بار مالی بالغ بر  ۱۰ میلیون ریال در هر دوره داشت، عنوان کرد: این سیستم تصفیه به صورت بازیافت آنتی باکتریال بوده که نیاز به تخلیه چاه را از بین می برد و به این ترتیب انتقال فاضلاب که در طول مسیر همواره باعث انتقال آلودگی به محیط زیست می شد، از این چرخه حذف شد و خروجی این تصفیه خانه به چاه های جذبی هدایت می شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه در راستای رفع مشکلات چندین ساله اهالی آخماقیه عملیات اصلاح و کف سازی کانال کرجان (زیر پل جهاد) واقع در انتهای خیابان آخماقیه توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز در حال اجرا است.

وی بیان کرد: عملیات اصلاح، مرمت و کفسازی در زیر پل جهاد به منظور پیشگیری از بوی نامطبوع حاصل از تجمع لجن در این قسمت با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال آغاز شد و پیش بینی می شود با تکمیل این عملیات بخشی از مطالبات چندین ساله اهالی رفع شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه اظهار کرد: به منظور تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه و حل مشکلات چندین ساله عبور و مرور شهروندان منطقه ، احداث خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی با پیگیریهای شهردار تبریز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

آدی بیگ افزود: فاز اول پروژه به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۸ متر آغاز شده که مدت زمان اجرایی این پروژه یک ماه پیش بینی شده است و به محض اتمام آن فاز دوم اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۴ باب ملک در مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی مورد تملک قطعی و تخریب شده است، که تا کنون برای تملک‌های این مسیرگشایی ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

آدی بیگ در ادامه بیان کرد: چهار حلقه چاه‌ جذبی در جنوب غرب تبریز با هدف جمع آوری آبهای سطحی ناشی از بارش باران و پیشگیری از تجمع آبهای سطحی احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه چاه های جذبی علاوه بر جلوگیری از آبگرفتگی معابر ، در جمع آوری آب باران از سطح زمین ، جلوگیری از هدررفت آبهای سطحی و افزایش آب های زیرزمینی نقش مؤثر را ایفا می کنند، افزود:  ایده حفر چاه های جذبی توسط شهرداری تبریز برای اولین بار در کشور اجرا شد که در بودجه سال جاری منطقه قرار گرفته است.

آدی‌بیگ با بیان اینکه اعتبار احداث چهار حلقه چاه جذبی ۱۲ میلیارد پیش بینی شده بود، عنوان کرد: یک حلقه چاه در محله خلجان در کوی شهریار و سه حلقه چاه نیز در اول اتوبان شهید کسایی با عمق ۸ تا ۱۳ متر و قطر ۹۰ سانتیمتر احداث شده است.

وی با اشاره به احداث دیوار سنگی در کوی سوسنگرد رسالت گفت: هدف از احرای این پروژه مقاوم سازی پارک طولی و فضای سبز حاشیه آن و کانال موجود در امتداد پارک تلاش بوده که به طول ۶۰۰ متر و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در حال ساخت است.