۲۹۵ کیلومتر خط مترو و ۱۹۳ ایستگاه در حال خدمت رسانی به مردم پایتخت و چهار کلانشهر است
 ۲۹۵ کیلومتر خط مترو و ۱۹۳ ایستگاه در حال خدمت رسانی به مردم پایتخت و چهار کلانشهر است

  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: هم اکنون ۲۹۵کیلومتر خط مترویی در حال خدمت رسانی به مردم تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان است.   آرمانشهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در نشست”صنعت ریلی، توان داخلی، ظرفیتها […]

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: هم اکنون ۲۹۵کیلومتر خط مترویی در حال خدمت رسانی به مردم تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان است.

 

آرمانشهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در نشست”صنعت ریلی، توان داخلی، ظرفیتها و فنآوری” در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها سخن می گفت، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ دستگاه واگن در این ۲۹۵ کیلومتر خط مترویی در حال جابجایی مسافران هستند و ۱۹۳ ایستگاه مترو هم در این شهرها تاسیس شده و در حال ارایه خدمات است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب ایجاد مترو در پایتخت و چهار کلانشهر دیگر منجر به جابجایی بیش از ۸۲۰ میلیون سفر سالانه در کشور شده است.

🔹جمالی نژاد در ادامه گفت: همچنین شهرهای کرج، قم، اهواز و کرمانشاه در شرف اضافه شدن به شبکه ریلی درون شهری کشور هستند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی سبک شهری (تراموا) نیز شهرهای رشت، قزوین، ارومیه و یزد در حال انجام اقدامات اولیه و کسب مجوزات لازم از وزارت کشور می باشند.

🔹در ادامه حسین رجب صلاحی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریها گزارشی از فرآیند پروژههای ریلی درون شهری کشور، فرآیند طرح تأمین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترویی شامل مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران ارایه و ویژگیهای بارز بومی سازی در قرارداد مذکور را بیان نمود.

🔹شایان ذکر است در این جلسه که در راستای حرکت به سوی تقویت صنعت ریلی کشور و عبور از فضای تحریم با تکیه بر توانمندی­های داخلی تشکیل شد، مدیران ارشد دستگاههای ذیربط از جمله راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت راه­ آهن شهری تهران و حومه (مترو)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند واگن ساز مطرح کشور به بیان دیدگاههای خود پرداخته و خواستار تعریف یک ساز و کار مالی مؤثر برای تسریع در اجرای پروژه­های ریلی کشور شدند.