۸۰ درصد مدارس عشایری معلم ورزش ندارد
۸۰ درصد مدارس عشایری معلم ورزش ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _ یکشنبه بیست‌وسوم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نبود استخر شنا و زمین ورزشی در مدارس شهرستان لردگان، اظهار کرد: انتظار می‌رود حداقل زمین‌های ورزشی که در بعضی مدارس وجود دارد، مسطح، ایمن‌سازی و قابل استفاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _ یکشنبه بیست‌وسوم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نبود استخر شنا و زمین ورزشی در مدارس شهرستان لردگان، اظهار کرد: انتظار می‌رود حداقل زمین‌های ورزشی که در بعضی مدارس وجود دارد، مسطح، ایمن‌سازی و قابل استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری سالن‌های ورزشی با مدارس، افزود: انتظار می‌رود این سالن‌ها سانس‌های ظهر تا عصر را در اختیار مدارس قرار دهند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در خصوص مسائل شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: کمبود سرانه ورزشی در شهرستان لردگان و فعال نبودن نمایندگی‌های ورزش در بخش‌های شهرستان به خصوص بخش رودشت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به دلیل تغییر نکردن رؤسا و استفاده نکردن از نیروهای مجرب و جوان، پویا نبودن هیئت‌های ورزشی شهرستان را شاهد هستیم.

حسین‌پورآقایی نبود استخر شنا در شهرستان لردگان و نبود زمین ورزشی در اختیار مدارس را یک مشکل دانست و تصریح کرد: هرساله نیروی معلم ورزش در مدارس کمتر می‌شود، ۸۰ درصد مدارس عشایری معلم ورزش ندارند از جمله دبستان ایمان سردشت که این موضوع یک معضل جدی شده است.

تعدادی از مدارس لردگان محل مناسبی برای تحصیل نیست

وی موضوع انجام ندادن پوشش خبری مطلوب در خور شأن ورزشکاران شهرستان توسط صداوسیما و روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان را نیز مطرح کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ضروری است بعضی مشکلات شهرستان‌ها که از اهمیت بالایی برخوردار است، رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

وی اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه بحران به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها اقدامی ضروری است.

حسین‌پورآقایی افزود: می‌طلبد که تصمیمات و مصوبات سفر مسئولان به شهرستان‌ها به صورت ویژه پیگیری شود تا بارقه امید در دل مردم غیور و انقلابی شهرستان لردگان پررنگ‌تر از قبل شود.

وی افزود: جایگاه شوراهای اسلامی در سطح شهرستان‌ها و استان بسیار حائز اهمیت است و این مهم با هماهنگی و همکاری میان شوراهای اسلامی محقق می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر وضعیت نامناسب بعضی از مدارس لردگان، خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس لردگان در خانه‌های اجاره‌ای است و مکان مناسبی برای تحصیل نیست؛ به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزان در این شهرستان نیاز به ساختن مدارس جدید است، لذا باید به این مسائل رسیدگی کرد.