۴۰ مدرسه شهرستان لردگان تخریبی است
۴۰ مدرسه شهرستان لردگان تخریبی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _چهارشنبه سوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهر لردگان اظهار کرد: لردگان نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از شهرکرد فاصله دارد و از نظر جمعیت و جغرافیایی ظرفیت‌های خوبی دارد اما بودجه‌ای با تناسب جمعیت و جغرافیا به این شهرستان تخصیص […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _چهارشنبه سوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهر لردگان اظهار کرد: لردگان نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از شهرکرد فاصله دارد و از نظر جمعیت و جغرافیایی ظرفیت‌های خوبی دارد اما بودجه‌ای با تناسب جمعیت و جغرافیا به این شهرستان تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه اگر عدالتی وجود دارد باید بودجه بر اساس ظرفیت، جمعیت و جغرافیا تخصیص یابد، افزود: شهرداری لردگان تا قبل از الحاق چهار روستا با جمعیت ۲۵ هزار نفر بود اما پس از الحاق چهار روستای شیرانی، خاردان، حاجی‌آباد و جلیل‌آباد جمعیت به ۵۰ هزار نفر افزایش یافت در حالی که بودجه اختصاص یافته به میزان قبل است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکل کمبود آب در شهرستان لردگان تصریح کرد: نه‌تنها این شهرستان، بلکه هشت شهرستان دیگر استان در زمینه زیرساخت‌های آبی و آب‌رسانی با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های آبی شهرستان لردگان فرسوده و نیاز به تعویض دارد، توسعه در یک کشور مرتبط به زیرساخت‌های آن است اما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم.

حسین‌پورآقایی اظهار کرد: ۱.۵ درصد بودجه باید به مشکلات محیط زیستی این منبع تولیدی اختصاص یابد؛ سد کارون مشکلات زیادی در شهرستان لردگان به‌وجود آورده است، در حالی که هیچ درآمدی عاید مردم لردگان نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ مدرسه در شهرستان لردگان تخریبی است و مردم این شهرستان با علم به این مسئله فرزندان خود را به امید ساختن آینده ایران به این مدارس می‌فرستند، این مدارس برای بازسازی احتیاج به بودجه دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: جاده ایذه-لردگان از جاده‌های استراتژیک و بین‌المللی است که هر ماه حوادث زیادی در آن رخ می‌دهد و باعث کشته‌شدن مردم می‌شود، برای این جاده بودجه در نظر گرفته شده است اما هرچه سریع‌تر باید اجرا شود تا حوادث کاهش یابد و باعث رضایت مردم شود.

وی اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها ضروری است.