یک فوریت پایش طرح‌های توسعه شهری تهران تصویب شد
یک فوریت پایش طرح‌های توسعه شهری تهران تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی یک فوریت طرح “تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران” اظهار کرد: در راستای عمل به تکلیف بند ب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی یک فوریت طرح “تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران” اظهار کرد: در راستای عمل به تکلیف بند ب ماده ۷ در خصوص مجوز تشکیل نهاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه ای تهران، آیین نامه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص تشکیل نهاد پایش و ارزیابی شهر تهران ضمن عمل به تعهدات موافقتنامه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری تهران و توجه به جایگاه این نهاد در صیانت از برنامه های مصوب جامع و تفصیلی به عنوان مهمترین سند هدایت ساختار کالبدی-فضایی شهر تهران از دلایل بررسی این یک فوریت است.

وی افزود: این نهاد موظف است در چهارچوب مفاد ماموریت ها و وظایف قانونی سند طرح جامع نسبت به تعریف تشکیلات و ساختار سازمانی مورد نیاز اقدام و پس از تایید شورای عالی نهاد گزارش عملکرد ۳ ماهه خود را به شورای شهر اعلام کند.

مهدی چمران با تاکید بر موضوع یک فوریت این طرح اظهار کرد: این نهاد پس از تصویب طرح جامع شهر تهران تشکیل شد و سال‌ها فعالیت می کرد، اما به لحاظ عدم وجود ساختار قانونی فعالیت این نهاد به دلایل عدم حضور وزیر راه و شهرسازی منحل شد و حالا این یک فوریت موجب می شود تا ساختار کلی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع تفصیلی شهر قاموس شهر است و باید نسبت به آن وفادار بود، گفت: در زمانی که این نهاد فعالیت داشت، بسیاری از شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، خواستار تشکیل این نهاد در شهرهای خود برای رصد طرح جامع شهری خود بودند.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران نیز در مخالفت با طرح یک فوریت تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران اظهار کرد: با توجه به تراکم فعالیت کمیسیون های شورای شهر مبنی بر بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران بهتر است تا یک فوریت این طرح ملغی و به عنوان طرح عادی در صحن اعلام شود تا پس از بررسی در کمیسیون در زمان‌بندی آینده نظرات اعضا نسبت به این طرح احصاء شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در توضیحی اعلام کرد: بنای وجود یک فوریت بررسی ابعاد این طرح نیست، بلکه این طرح به لحاظ ادامه فعالیت و وجود تشکیلات این کمیته و برقراری جلسات در سال آینده است.

در نهایت پس از استماع نظرات “طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران” با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/