«کیار» کمبود آمبولانس دارد
«کیار» کمبود آمبولانس دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به نقل از  ایمنا، بهمن میری امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کیار اظهار کرد: شوراهای اسلامی می‌توانند بازوی مشورتی در کنار مدیران اجرایی استان باشد. وی با اشاره به لزوم همکاری میان مجموعه شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به نقل از  ایمنا، بهمن میری امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان کیار اظهار کرد: شوراهای اسلامی می‌توانند بازوی مشورتی در کنار مدیران اجرایی استان باشد.

وی با اشاره به لزوم همکاری میان مجموعه شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: با توجه به اینکه ثبت احوال در تمام شهرها و روستاها وجود ندارد، بیشتر مواقع می‌توان اطلاعات مورد نیاز جامعه هدف را از طریق خانه‌های بهداشت تهیه کرد که برای این منظور در سراسر استان چهارمحال‌وبختیاری مشکل وجود دارد و نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: یکی از مطالبه‌های مردمی در حوزه بهداشت به‌ویژه در روستاها، واگذاری موارد مربوط به تزریقات به بخش خصوصی است که نظارت در این زمینه اندک است.

وی با اشاره به حضور پزشک در دو زمان به‌مدت دو ساعت در هفته در یک روستای دو هزار نفری گفت: اهالی یک روستای دو هزار نفری گاهی برای مراجعه به پزشک و دریافت خدمات درمانی باید نیم‌ساعت مسافت طی کنند، این در حالی است که مراکز درمانی بخش و شهرستان‌ها در ساعات صبح حاضر به ارائه خدمات به روستاییان نیستند.

میری با بیان اینکه کمبود آمبولانس در شهرستان کیار از دیگر دغدغه‌های مردم این شهرستان است، خاطر نشان کرد: یک مرکز بهداشت در شهر دستنا وجود دارد که مردم چندین روستا در اطراف آن برای امور درمانی به این شهر مراجعه می‌کنند و تقاضای تبدیل آن به یک مرکز ۲۴ ساعته را دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه انتظار می‌رود موضوع زمین کشاورزان روستای خراجی در کمیسیون رفع تداخلات، بررسی و مشکل ۱۰ ساله آن‌ها در این منطقه رفع شود، اضافه کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای توسعه شهر، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را فراهم و از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری و یک گذر فرهنگی در شهر تعریف کند.