کنترل و تأیید سیستمی نقشه‌های معماری در شهر کرج
کنترل و تأیید سیستمی نقشه‌های معماری در شهر کرج

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز در تشریح جلب رضایت اربابان رجوع از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به اجرای سیستمی شدن روند تأیید نقشه‌های معماری اشاره کرد. وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توسعه ارتباطات الکترونیکی افزود: مهندسان طراح می‌توانند نقشه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز در تشریح جلب رضایت اربابان رجوع از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب به اجرای سیستمی شدن روند تأیید نقشه‌های معماری اشاره کرد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توسعه ارتباطات الکترونیکی افزود: مهندسان طراح می‌توانند نقشه‌های معماری را پس از ثبت نام در سایت کرج من، به صورت سیستمی بارگذاری و به شهرداری مناطق ۱۰‌گانه کرج ارسال نمایند.

به گفته کیانی، با توجه به سیستمی شدن روند تأیید نقشه‌های معماری، پس از این ارائه نقشه به صورت فیزیکی امکانپذیر نخواهد بود و به تبع آن قرمزنویسی دستی برروی نقشه‌ها حذف شده است.

شهردار کرج بیان داشت: دفتر فنی مناطق پس از بررسی نقشه‌های اخذ شده و در صورت تأیید، با توجه به دستور نقشه و ضوابط مربوطه نسبت به درج اطلاعات سیستمی مورد نیاز تأیید نقشه‌های معماری بر اساس فیلدهای تعریف شده اقدام می‌کنند و در نهایت نقشه سیستمی به بایگانی پرونده اضافه می‌شود.

وی در ادامه به اختلاف بسیار ساختمان‌های ساخته شده با نقشه‌های اولیه اشاره کرد و افزود: در گام بعدی مهندسین مکلف به بارگذاری نقشه‌های As-Built پس از اجرا و ساخت شده‌اند.

کیانی با اشاره به اینکه در یک پروژه ساخت و ساز، نقشه As-Built می‌تواند تصویری جامع و کامل از پروژه را به نمایش بگذارد و برای حفظ چرخه حیات پروژه پس از مراحل ساخت بسیار ضروری می‌باشد، گفت: این نقشه‌ها بخش مفیدی از اسناد ساختمان بوده و سندی قابل قبول و مورد تأیید برای ساختمان تلقی می‌شوند و به عنوان اساس و بنیان برای هرگونه توسعه یا اصلاحات در آینده عمل می‌کنند.

وی افزود: پیش از این نقشه‌های پس از اجرا و ساخت به راحتی در دسترس نبود که با قابلیت جدید و الزامات در نظر گرفته شده، این نقشه‌ها در پرونده‌های شهرسازی ضمیمه شده و امکان ارائه به مالکین بعدی نیز وجود خواهد داشت.

منتشر شده در تاریخ ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱