کمیسیون شوراها در تلاش برای تأمین نظر شورای نگهبان در زمینه لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها
کمیسیون شوراها در تلاش برای تأمین نظر شورای نگهبان در زمینه لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت: لایحه شورای عالی ترافیک و لایحه درآمدهای پایدار ارجاعی از شورای نگهبان در کمیسیون بررس شد.

به گزارش آرمانشهر علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در تشریح نشست عصر روز(یکشنبه، دوم خردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز موادی از لایحه درآمد پایدار شهرداری ها با حضور نمایندگان عضو کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و بخش هایی از آن که شورای نگهبان نسبت به آنها ایراداتی داشت، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و مقرر شد کارگروه مربوطه در کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی های بیشتر را انجام دهد.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم افزود: اهم این ایرادات مربوط به ماده ۸ این لایحه و درخصوص اختیارات شورای ترافیک استان ها بود که شورای نگهبان نسبت به این بخش ابهام و ایرداتی داشت که پس از اصلاح جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

وی گفت: در این لایحه مبلغ و شاخصه هایی وجود داشت که منظور آن شورای عالی ترافیک استانها بود ضمن اینکه این مبلغ و شاخصه های آن توسط شورای عالی ترافیک استان مصوب و شاخصه های آن تعیین می شد که قرار شد این موضوع اصلاح شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه درآمدهای پایدار که تا کنون چند بار رفت و برگشت به شورای نگهبان داشته است، عنوان کرد: قرار شد کمیته تخصصی با حضور نماینده شورای نگهبان تشکیل شود چرا که شورا دائم در این خصوص ایراد اصل ۱۰۰ قانون اساسی را می گیرد.