پیام تبریک چهره های بین المللی به شهردار شیراز
پیام تبریک چهره های بین المللی به شهردار شیراز
تعدادی از چهره های بین المللی در پیام های جداگانه‌ای انتخاب شهردار شیراز به عنوان عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان را تبریک گفتند

به گزارش آرمانشهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: دبیرکل متروپلیس، دبیرکل سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار، دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار پچ در پیام های جداگانه ای انتخاب حیدر اسکندرپور شهردار شیراز را به عنوان عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) تبریک گفتند.

حمید جورکش افزود: شهردار شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس که به صورت مجازی و به میزبانی گوانگجو (کشور چین) برگزار شد، با رای اعضای حاضر در این نشست عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) شد.

وی با اشاره به دریافت پیام تبریک از دبیرکل متروپلیس اضافه کرد: در بخشی از پیام تبریک اکتاوی دلا وارگا آمده است که «برای متروپلیس باعث افتخار است که می تواند روی شیراز به عنوان عضو هیات مدیره در دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ حساب کند و رابطه بین شیراز و متروپلیس برای ما حائز اهمیت است.»

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در بخشی از پیام تبریک کیونگ یول لی دبیرکل سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار نیز که برای شهردار شیراز ارسال شده آمده است « صمیمانه امیدوارم همکاری های فیمابین استمرار داشته باشد و اطمینان می دهم سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار از اقدامات شما کاملا حمایت خواهد کرد.»

جورکش درخصوص پیام دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی نیز گفت: بخشی از پیام گشتاسب مظفری عبارت است از « بر این باورم که شما بر اساس تجارب و توانمندی های خود، شایسته دریافت این رای اعتماد بوده اید و به یاری خداوند در ایفای این مسئولیت مهم، سربلند خواهید بود.»

وی با بیان اینکه شهردار پچ، شهر خواهرخوانده شیراز نیز انتخاب شهردار شیراز به سمت عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) را تبریک گفت، افزود: آتیلا پترفی نیز در پیام خود گفته است «شهرداری پچ روابط خود با شهر شیراز را بسیار حائز اهمیت دانسته و با خرسندی شاهد افزایش این تعاملات است. از سوی دیگر بسیار خوشحالم که شما به عنوان عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای مهم جهان برگزیده شده‌اید. لطفا تبریک صمیمانه‌ من را بابت مسئولیت جدید خود پذیرا باشید.»

براساس این گزارش، انجمن کلان شهرهای مهم جهان (متروپلیس) در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد. هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است. متروپلیس ۱۴۱ عضو فعال از سرتاسر جهان همچون شهرهای پاریس، مادرید، بروکسل، مسکو، پکن، سئول، دهلی نو، استانبول، بانکوک، ژوهانسبورگ و … و از کشور ایران نیز شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز و کرج عضو این انجمن هستند. شهرداری شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس که به میزبانی گوانگجو (کشور چین) برگزار شد به عنوان عضو هیات مدیره متروپلیس انتخاب شد.