پروژه آرامستان دارالسلام قم، بدون هیچ دلیل قانونی متوقف‌ شده است
پروژه آرامستان دارالسلام قم، بدون هیچ دلیل قانونی متوقف‌ شده است

‌‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تکمیل پروژه آرامستان دارالسلام قم، بدون هیچ دلیل قانونی و حقوقی متوقف‌شده است. آرمانشهر به نقل از ‌ایسنا‌، عبدالله جلالی، شامگاه چهارشنبه در کارگروه امور زیربنایی با تاکید بر همراهی مسئولان در پیشبرد طرح های عمرانی در قم عنوان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم در قم،احداث آرامستان بوده […]

‌‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تکمیل پروژه آرامستان دارالسلام قم، بدون هیچ دلیل قانونی و حقوقی متوقف‌شده است.

آرمانشهر به نقل از ‌ایسنا‌، عبدالله جلالی، شامگاه چهارشنبه در کارگروه امور زیربنایی با تاکید بر همراهی مسئولان در پیشبرد طرح های عمرانی در قم عنوان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم در قم،احداث آرامستان بوده که این طرح در شورای برنامه ریزی مصوب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در طول ۴ سال گذشته تکمیل پروژه آرامستان دارالسلام قم، بدون هیچ دلیل قانونی و حقوقی متوقف‌شده و این امر گلایه مندی هایی را به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: این پروژه با بودجه ۵ میلیارد تومانی متعلق به مردم پیش رفت و هم اکنون رها شده است، در حالی که در روند اجرای آن از نظریه های کارشناسی استفاده شد اما بدون علت آن را متوقف کرده اند.

جلالی بیان کرد: در حال حاضر شهرداری برای نگهداری فضای سبز این آرامستان، هزینه هایی را انجام می دهد اما مشخص نیست تا چه زمانی این پروژه متوقف خواهد بود؛ امیدواریم کارگروه امور زیربنایی به این مطالبه مردم توجه داشته باشد.

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم نیز عنوان کرد: در اجرای پروژه ها و واگذاری زمین باید به استعلامات و وضعیت کاربری اراضی توجه شود تا پروژه در بین راه با مشکلی مواجه نشود، متاسفانه برخی از طرح ها با اینکه در حریم قم و یا در جوار رودخانه هستند؛ استعلامی از پدافند غیر عامل نمی گیرند و نقاط ضغف در اجرای پروژه ها نادیده گرفته می شود.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز عنوان کرد: برخی از روستاهای اطراف قم، پرورش دام وابسته به مراتع دارند و باید دقت شود در جوار این روستاها پروژه ای احداث نشود، چرا که نارضایتی زیادی به وجود می آورد و صاحبان طرح های اقتصادی نیز نمی توانند به راحتی در این محدوده ها به فعالیت بپردازند زیرا بین آن ها و اهالی تعارض و اختلاف ایجاد می شود.