وضعیت ایمنی منازل افراد دارای معلولیت منطقه ۱۹ ارزیابی می‌شود
وضعیت ایمنی منازل افراد دارای معلولیت منطقه ۱۹ ارزیابی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور افزود: با توجه به ضرورت آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله و در راستای اطلاع رسانی به منظور نحوه صحیح پناه گیری، شناسایی نقاط امن و ایمن در منزل کارشناسان خانه های سلامت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور افزود: با توجه به ضرورت آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله و در راستای اطلاع رسانی به منظور نحوه صحیح پناه گیری، شناسایی نقاط امن و ایمن در منزل کارشناسان خانه های سلامت با همراهی کارشناس دوام و ایمنی با حضور در منازل افراد دارای معلولیت ضمن ارزیابی وضعیت ایمنی محل سکونت موارد نا ایمنی را احصاء و نسبت به مرتفع شدن آنها رهنمود های لازم را ارائه می کنند.

او بیان کرد: همچنین نکات ایمنی در نحوه کمک خواهی و کمک رسانی و همچنین قطع شریان های گاز، برق و آب و عدم استفاده از آسانسور در هنگام زلزله آموزش داده می شود.

اخگر پور ادامه داد: در این بازدید ها وضعیت ایمنی سیستم های گرمایشی نیز بررسی و نکات مربوط به خطرات نشت گاز مونواکسید کربن از بخاری ها و آبگرمکن های گازی و خطرات منجر به آتش سوزی نیز مطرح می شود.

این مسئول با اشاره به ثبت ۲۳۰ نفر افراد دارای معلولیت در سامانه آمار و اطلاعات اداره سلامت منطقه بیان کرد: این برنامه با هدف کاهش آسیب ها ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، ارتقاء سطح سواد سلامت و حساس سازی شهروندان و افراد آسیب پذیر برگزار می شود تا در صورت بروز بحران، امکان مقابله افزایش یافته و تبعات و آسیب های احتمالی در آن شرایط کاهش یابد.

براساس این گزارش این آموزش ها در آینده ویژه سالمندان علی الخصوص سالمندانی که بیمار بوده و یا تنها زندگی می کنند اجرا خواهد شد.

انتهای پیام