اجرای طرح واکسیناسیون عوامل اجرایی  متروی کلان شهرهای کشور
اجرای طرح واکسیناسیون عوامل اجرایی  متروی کلان شهرهای کشور
مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از آغاز طرح واکسیناسیون عوامل اجرایی شرکت های بهره برداری متروهای تهران و شیراز و انجام رایزنی ها و هماهنگی های لازم با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت به منظور اولویت بخشی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور واکسیناسیون رانندگان تاکسی، اتوبوس و راهبران قطار مترویی خبر داد.

به گزارش آرمانشهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مرضیه شاه محمدی با بیان مطلب فوق ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون برای تمامی عوامل اجرایی شرکت های بهره برداری شامل راهبران قطار، انتظامات و پرسنل ایستگاهها صورت می پذیرد، اعلام نمود: اولویت واکسیناسیون برای راهبران قطار های مترویی است که تعداد کل آنها در پنج کلان شهر کشور ۱۸۵۷ نفر می باشد.

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون در تهران از چهارم مرداد آغاز گردیده و تا هشتم مرداد ۱۶۵۰ نفر از عوامل اجرایی بهره برداری شامل راهبران، ‌پرسنل ایستگاهها و انتظامات واکسینه شده اند که این رقم تا پایان امروز،شنبه  نهم مرداد، به ۲۰۰۰ نفر می رسد و تا تکمیل واکسیناسیون تمامی ۱۴هزار  نفر کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران ادامه خواهد داشت.

 شاه محمدی اضافه کرد: همچنین در کلان شهر شیراز واکسیناسیون عوامل اجرایی از روز  هفتم مرداد آغاز و هشتم مرداد برای تعداد ۵۸۰ نفر انجام شده است که تا پایان امروز، شنبه  نهم مرداد، نهم مرداد  واکسیناسیون تمام  ۱۰۰۰ نفر پرسنل این شرکت  به پایان خواهد رسید.

وی افزود: در سایر کلان شهرها پیگیری ها از طرف شرکت های بهره برداری با اداره بهداشت مراکز استان ها به عمل آمده و مقرر شده است واکسیناسیون به فوریت انجام پذیرد.

شاه محمدی گفت: همچنین در جلسه ای که پنجم مرداد که در وزارت راه و شهرسازی با حضور نمایندگان وزارت کشور و وزارت بهداشت تشکیل شد، مقرر گردید اسامی عوامل اجرایی به تفکیک سمت اجرایی عوامل هر یک از شرکت های بهره برداری در سامانه بارگذاری تا واکسیناسیون با اولویت راهبران و سپس بقیه عوامل اجرایی انجام شئود که این موضوع در حال انجام و هماهنگی با کلان شهرها می باشد.