هوشمندسازی مهمترین برنامه شورای ششم تهران
هوشمندسازی مهمترین برنامه شورای ششم تهران
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هوشمندسازی و شفافیت از مهمترین و برجسته‌ترین برنامه‌های شورای ششم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، احمد صادقی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در چهارمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: هوشمندسازی و شفافیت از مهمترین و برجسته‌ترین برنامه‌های شورای ششم بوده و حتی در برنامه‌های ارائه شده از سوی شهردار منتخب شورا نیز در اولویت قرار داشت، لذا پیگیری این امور هدف مورد توجه ما بوده است و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری مسیر روشنی را برای تحقق شفافیت طی کرده است و به مرور شاهد هستیم مواردی که باید در سامانه شفافیت به‌روز یا راه‌اندازی شود، یکی‌یکی در حال اجرا است، البته هنوز تا رسیدن به سرمنزل مقصود و مواردی که باید در سامانه شفافیت بارگذاری شود، فاصله داریم اما مدیریت شهری در این دوره نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و مشاهده می‌کنیم که داده‌ها به‌مرور در حال بارگذاری است و به‌زودی گزارش این امور و برنامه زمان‌بندی اقدامات بعدی به شهروندان ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تحقق شهرداری غیرحضوری ثمره هوشمندسازی و شفافیت است، گفت: مبارزه با فساد، حذف امضاهای طلایی، رانت‌زدایی در امور، کاهش ترددهای غیرضرور، افزایش رضایت شهروندی، تسهیل و تسریع در کار مردم و آگاهی شهروندان از حقوق خود از بزرگترین دستاوردهای شهرداری غیرحضوری است که امیدواریم با تسریع این فرایندها و تحقق شهرداری غیرحضوری، عیدی خوبی به شهروندان پایتخت بدهیم.

وی تصریح کرد: فایده برگزاری این جلسه‌ها علاوه بر پیگیری امور و نظارت بر حسن اجرای اقدامات، شناسایی گره‌های بزرگی است که مانع  تحقق هوشمندسازی می‌شود؛ بدون شک تحقق شهرداری غیرحضوری منافع مافیای فساد را به خطر می‌اندازد، لذا یکی از گره‌های بزرگ و موانع، مافیا هستند که باعث کند شدن روند هوشمندسازی می‌شوند، این گره‌ها و چالش‌ها باید شناسایی شود و بدون اغماض با هر کسی که هم‌راستا با منافع شهر و شهروندان نیست باید برخورد شود.

صادقی گفت: شهرداری تهران ظرفیت‌های بزرگی دارد، لذا برای تحقق شهرداری غیرحضوری مصمم ایستاده‌ایم، چراکه نتیجه آن آسایش شهر و شهروندان خواهد بود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری آرمانشهر خبر