میدان انقلاب، ویترین ارومیه است
میدان انقلاب، ویترین ارومیه است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به زلزله خوی اظهار کرد: وضعیت شهرستان خوی خوب نیست و زلزله‌زدگان با سرما و استرس بازگشت زلزله روبه‌رو هستند. وی با بیان اینکه زلزله‌زدگان خوی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه هستند که وظیفه ما حمایت از این هموطنان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به زلزله خوی اظهار کرد: وضعیت شهرستان خوی خوب نیست و زلزله‌زدگان با سرما و استرس بازگشت زلزله روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه زلزله‌زدگان خوی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه هستند که وظیفه ما حمایت از این هموطنان است، افزود: از زلزله خوی باید درس عبرت بگیریم و شهرداری این موضوع را مدنظر قرار دهد و آینده‌اندیشی کند.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: این شهر از لحاظ اسکان اضطراری شرایط لازم را ندارد و در حوزه زیرساخت‌های مدیریت بحران شرایط مطلوبی نیست.

وحید افشار با بیان اینکه از نحوه مطلوب ارائه خدمات شهرداری ارومیه به زلزله‌زدگان خوی قدردانی کرد و گفت: میزان کمک‌ها به علت گستردگی بحران کافی نیست و بای توجه به شرایط سرمای هوا باید در نحوه امدادرسانی به این افراد تسریع شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول مهندسی در احداث ساختمان‌ها، اظهار کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که کنسول‌های ۱.۵ متری باعث شکست در ستون و تیر شده است، هرچند بحث عمده برعهده نظام مهندسی ساختمان است اما به هیچ وجه برای کنسول‌های بالای ۸۰ سانتی متری نباید مجوز صادر شود و این موضوع باید مورد توجه اعضا حاضر در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ نیز قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به حفظ جایگاه میدان تاریخی انقلاب ارومیه اظهار کرد: میدان انقلاب ویترین ارومیه و مرکز ثقل تمام حرکت‌ها، مراسم و مناسبت‌های سیاسی اجتماعی است و شهرداری ارومیه نباید نقش این میدان تاریخی در تحولات ارومیه را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: بسیار شایسته است که از میدان انقلاب ارومیه به عنوان محل جمع‌آوری کمک‌های سمن‌ها و نهادهای مردمی استفاده شود و بخش مهمی از کمک‌های ارسالی از سراسر شهر به خوی نیز از این میدان اعزام شود.