موافقت شورای شهر شهرکرد برای خرید بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات
موافقت شورای شهر شهرکرد برای خرید بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات
عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه از محل درآمد مازاد فروش اموال غیرمنقول جهت خرید تجهیزات دیتا، خرید تجهیزات نظارت تصویری و استاندارد‌سازی جایگاه سی‌ان‌جی پیش‌بینی شد که می‌تواند در راستای هوشمند‌سازی شهر کمک کند.

به گزارش آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، رئیسی در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورا با اشاره به مشکلات پایانه مسافربری آزادی در زمان شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: با توجه به اینکه مدتی پایانه به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل و با ظرفیت بسیار کم فعالیت می‌نمود، سبب ایجاد خسارت به مستأجران شده که باید برای رسیدگی به مشکلات مستأجران ترمینال اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به نامناسب بودن درب ورودی امامزادگان دوخاتون(س) افزود: می‌طلبد شهرداری و اوقاف و امور خیریه برای تعویض درب این مکان مذهبی اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به وضعیت آتش‌نشان‌های تعدیل شده، بیان کرد: براساس قانون و ضوابط، مشکلات آتش‌نشان‌هایی که تعدیل شده‌اند بررسی و تعیین تکلیف شوند.

رئیسی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اربعین حسینی گفت: باید فضای شهر به گونه‌ای باشد که مردم کاملا ارزش‌های آن را احساس کنند و همکاری لازم با هئیت‌های مذهبی جهت برپایی موکب با رعایت کامل مسائل بهداشتی برای مراسم اربعین انجام شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به انتقال بودجه برای تکمیل پروژه میدان امام‌‌زادگان دوخاتون(س) خاطرنشان کرد: در راستای هزینه‌کرد درست اعتبار مورد نظر باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم انجام تا شاهد اجرای یک پروژه مطلوب در شهر باشیم.

وی گفت: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های ما احصاء مشکلات شهری و برنامه‌ریزی جهت رفع این مشکلات است که باید هفته آینده مشکلات توسط اعضاء شورا جمع‌آوری و اعلام شود.

حیدر علیپور با اشاره به جابجایی ردیف تملک دارایی یک پروژه گفت: جهت مرمت و بازسازی خانه مرتضوی‌ها در شهرکرد اعتباراتی پیش‌بینی شد که قرار بود در صورت همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راه و شهرسازی، شهرداری نیز ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کند، اما به علت عدم‌همکاری آن دو دستگاه اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل پروژه امامزادگان دوخاتون(س) هزینه می‌شود.

وی گفت: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه از محل درآمد مازاد فروش اموال غیرمنقول جهت خرید تجهیزات دیتا، خرید تجهیزات نظارت تصویری و استانداردسازی جایگاه سی‌ان‌جی پیش‌بینی شده است که می‌تواند در راستای هوشمندسازی شهر کمک کند.

علیپور با اشاره به فراخوان کمیته حسابرسی سال ۹۹ شهرداری افزود: موسسه حسابرسی اصول‌نگر آریا برنده این مناقصه شد.

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه خرید تجهیزات برای شهرداری ازجمله اقدامات زیرساختی و راهبردی است و شرایطی که برای ایجاد یک شهر هوشمند لازم است را فراهم می‌کند، بیان کرد: کرونا برای ما یک زنگ خطر بود تا بتوانیم به سمت ایجاد شهر هوشمند حرکت کنیم و خدمات شهرداری به‌صورت الکترونیکی و سایت به مردم ارائه شود.

وی گفت: معماری بناها در شهر باید به گونه‌ای باشد که از لحاظ ظاهر و هزینه برای شهروندان قابلیت اجرا داشته باشد.

امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت آتش‌نشان‌ها خاطرنشان کرد: کارکنان آتش‌نشانی باید از سایر کارشناسان ادارات و سازمان‌ها متفاوت باشند و از لحاظ توانمندی در مرحله‌ی بالایی قرار گیرند بنابراین در جذب آتش‌نشان باید به توانمندبودن افراد توجه شود.

بلالی با اشاره به اصلاح سرویس بهداشتی میدان امامزادگان دوخاتون(س) گفت: در صورت امکان اعتباراتی برای بازسازی و اصلاح این پروژه پیش‌بینی شود.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: برای اصلاح و مرمت خانه مرتضوی‌ها باید مبلغی پیش‌بینی تا در صورت همکاری و نیاز هزینه شود.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا امسال برنامه‌های فرهنگی آن‌گونه که باید در دهه اول محرم برگزار نشد بنابراین هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی امسال باید متفاوت‌تر از هرسال در جهت فضاسازی شهر تلاش شود.

حمید فتح‌اللهی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه با اشاره به برخورد شهرداری با متخلفانی که پارکینگ در واحد مسکونی خود در نظر نگرفته‌اند، گفت: در صورت اصلاح ارزش‌های معاملاتی بخشی از مشکلات شهر ازجمله کمبود پارکینگ رفع می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شرکت خدمات شهری بیان کرد: امتیازاتی که برای انتخاب پیمانکار در نظر گرفته شده باید به درستی بررسی و محاسبه شود تا فرد توانمند انتخاب شود.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم از ظرفیت نیروهای آتش‌نشانی تعدیل شده که بیشتر آن‌ها هم قهرمانان ورزشی هستند بهره‌مند شویم.

وی گفت: علی‌رغم اینکه با کمبود نیرو به ویژه در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مواجه هستیم، متاسفانه در حال حاضر اجازه جذب نیروهای شرکتی را نداریم.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به فضاسازی شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: استفاده از تصاویر رزمندگان استان، برجستگی لوگو چهلمین سالگرد دفاع مقدس و شعار « ما قوی هستیم» در تمام تبلیغات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات واحد مدیریت ارتباطات شهرداری به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: دیدار شهردار با تعدادی از جانبازان و خانواده شهدا، نصب ۳ هزار متر ریسه و ۱۰۰ پرچم ایران، بروزرسانی پرچم‌های اهتزار، نصب پرچم بر پایه‌های برقی، دعوت از رزمندگان جهت خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس در شورای شهر و شهرداری، تسطیح و آماده‌سازی کامل محل برپایی موزه دفاع مقدس در پارک تهلیجان شمالی و همکاری و پشتیبانی از مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس می‌باشد.

ایازی ادامه داد: طراحی فضای جبهه و جنگ بر روی یکی از اتوبوس‌های درون‌شهری، فضاسازی و نصب داربست فلزی درمحل برپایی موزه دفاع مقدس، تامین بخشی از هزینه‌های تهیه تصاویر شهدای دفاع مقدس جهت استقرار در میعادگاه نمازجمعه شهرکرد از دیگر برنامه‌های مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد است.

وی با بیان اینکه ۱۰ برنامه محوری با همکاری ۱۰ هیئت شاخص به‌مناسبت اربعین حسینی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی شاخص و فعال شهر مورد حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت شهری قرار خواهند گرفت.

رضا ریاحی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: نصب ۱۰۰ پرچم میله‌ای و اهتزاز و چاپ و نصب ۱۵۰ متر بنر در قالب تابلوی پازلی در دهه نخست محرم و اجرای نماهنگ با موضوع عاشورا اقدام شد، همچنین فضاسازی شهری، همکاری با نهادهای فرهنگی در فضاسازی شهر، تجلیل از ۳ رزمنده دوران دفاع مقدس و توزیع ۲۰۰ بسته فرهنگی از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس می‌باشد.